27 december 2014

21/12-27/12-2014

Den 21/12 for Husbandet och jag upp till Stockholm
för att fira jul med min lilla Mamsing, Lilla Momo
Bea och Nicklas.

Lilla Mamsingen ville bli fin på naglarna så det var
bara att ta med sig alla grejs upp till Stockholm. =o)

Nu är det bara tummarna kvar på Gotthards muddar.
Hade dock inte med mig strumpstickorna till Stockholm
så de fick vänta lite.

Stickade i Drops Alpaca med stickor nr 2,5.
Ulricas Design

Den 22/12 for Bea, Nicklas. Husbandet och jag ut på
en liten shopping rundan. Och se vad jag köpte!
Nytt syskrin till lilla mig!

Ja, mitt Big Verona 100% akryl tog slut så jag var
tvungen att fara tillbaka till affären igen den 23/12
för att köpa ett nystan Skotte, också 100% akryl.

Den gröna är en tubhalsduk och det ska denna bli också.
Stickade med stickor nr 6. Ulricas Design

Den 23/12 for fyra generationer, Lilla Momo, Lilla Mamsingen,
Bea och jag till graven där min morbror och offa ligger.
Lite känsligt men det var väldigt fint! < 3

Den 25/12 hade jag kommit så här långt på tubhalsduken.
Det gick lite fort att sticka. *ler*

Den 26/12 skulle Nicklas, Bea, Husbandet och jag fara
hem till Skövde. Då överraskar Bea mig med att säga:
- Mamma, har du något garn jag kan virka med?

Say WHAAAAT?!?! *haha*
Undrens tid äro icke förbi! *hihi*

Japp, jag hade färdkost jag också.

Himlen var jättevacker när vi åkte hem!
Solnedgången var jättefin! Och svår att fånga på bild.

När vi kom hem for Husbandet och jag och handlade
till idag. Vi passade även på att tvätta bilen som inte
var så himla ren efter resan upp och ner från Stockholm.

Kände även att jag ville ha nya naglar.
Och så blev det! =o)

Idag var det så dags för det tredje julbordet och
julklappsutdelningen. Jag kokade äggen igår och 
Husbandet gjorde skinkan igår.

Idag fixade vi till det sista inför julbordet
för tretton personer!

OCH, det hade snöat så vi fick sopa av utemöblerna
som fortfarande står framme. *hehe*

Möblerade om i vardagsrummet, tog in köksbordet
och sex stolar. Tog även in altanbordet och sex stolar
och dukade till långbord i vardagsrummet.

Tog in tapetserarbordet till köket och dukade upp
all mat där. Svärmor och hennes man hade gjort
Jansson, räkomelett och strömming.

Erica och Potnus, ja, Potnus, tog med sig vitlökssill.
För där vi kollade var den slut.

Allt blev jättebra!

Tack alla goa för alla julbord, julklappar och gott sällskap!

Inga kommentarer: