24 februari 2016

Onsdag 24/2 Träning och middag

Onsdag och hårdrockspinning med bästasste Alma!!!
Hon är så himla bra! Synd att hon bara kör varannan
onsdag numer. *hm*

Känner av sätesmuskeln (pirri pirri muskeln eller vad den heter).
Men, har lyckats hitta ett läge som fungerar!

Så länge jag inte kör i tempo i de två stående positionerna
så fungerar det rätt bra! Kär jag "bara" tungt och inte tempo
så är det lugn! Eller inte, för kör jag för tungt för länge
och sitter ner så japp, då känns den också! *hehehe*

Mycket att känna efter men, bara jag hittar rätt så!

När jag kom hem så lagade jag lite middag.

Först var jag ju tvungen att erbjuda mig själv lite vin!

Ca 4 portioner
1 påse soja bönor fettuccine
500 g nötfärs
1 burk skivade champinjoner
1 liten burk majs
1 bland burk med gröna ärtor och baby morötter
1-2 vitlöksklyftor eller vitlökspulver (Alpnäring)
Cayennepeppar
Chilipulver
Vanligt salt
1 tärning köttbuljong
1 msk honung
Himalaya salt

Stek champinjoner och vitlök.
Lägg i nötfärsen och stek.
När allt är stekt, krydda efter smak med cayennepeppar,
chilipulver och vanligt salt.
Lägg i buljongtärningen och 1 msk honung.
När du fått rätt smak servera.

På tallriken har jag himalaya salt.

Smaklig måltid!
(vinet är rött med shiraz druvan i)

Inga kommentarer: