6 juni 2016

Söndag 5/6 Blandat

28/5
Mina fina barnbarn, Loke och Leo!

29/5 Mors dag 
Fick fina rosor av min ena dotter Bea på mors dag.

Grattis på mors dag lilla Mor!

Lite stickning och lite vin.

30/5 
Hittade ett gammalt nagellack!
Gillar den fortfarande.

Gick en liten sväng med Bea och Loke.

1/6 
Mina gosiga barnbarn igen.

Fick en försenad mors dags present av min andra
dotter och hennes man.

3/6
Första power walken på evigheter!
Började lungt och kände att det gick bra.

Med bra musik i öronen så jaaa, jag ökade takten!

Men i uppförsbackarna så kände jag av inflammationen
i höftleden där jag fick min kortisonspruta.

Och lite orutinerad var jag visst också!
Det var ju strålande solsken och nej, jag hade
ingen vattenflaska med mig!

Himla dumt!
Men jag klarade mig precis!
Sista halvkilometern var megatung!


4/6 
Mitt älskade proslin!
I just löv it!

Maskar äntligen av min storsjal!

5/6
Idag var husbandet och jag och hälsade på min andra
dotter Erica och hennes man Pontus och självklart
lille Leo!

Efter besöket hos familjen Gläntäng for Husbandet
och jag till Varnhems kloster för en liten fika.

Vi käkade en räkmacka och den var jättegod!

Idag har jag gjort färdigt min storsjal!
404 cm * 85 cm.

Började på en miniponcho också.

Som blev en typ av axelvärmare istället!
*hihihi*

Båda är gjorda i garn köpt i Estland,
Kauni/Aade Lõng - 100% ull.

Virknål: 3,5

Mönster: Ulricas Design

Önskar alla en 
trevlig Nationaldag!

Inga kommentarer: