17 juni 2016

Torsdag 16/6 Lite av var samt Recept

Jag har anmält mig till Quilterians utmaning!

Man ska använda dessa tygbitar och får bara
lägga till två tyger till sitt arbete.

De ska vara inskickat och klart 2/9-16. =o)

Japp, jag har shoppat också!

Mitt gamla måttband som jag köpte i tonåren
sjunger verkligen på sista versen! 
Så jag var ju tvungen att köpa ett nytt
rosa måttband! *hahaha*

Sen så fanns det ju virknålar i svart och rosa!
Var ju bara ett måste för mig! *hihihi*

Jättesnabb leverans!

Nötfärssröra

Ingredienser
500 g nötfärs
250 g sojabönor
1 burk med gröna ärtor och minimorötter
1 burk majs
1 msk honung
salt
cayennepeppar
chillipulver
vitlökspulver/1 vitlöksklyfta
1 rödlök
Lite matfett/olja att steka i

Tillagning
Lägg i matfett/olja i grytan

Hacka rödlöken och kläm 
i vitlöken/häll i vitlökspulver i grytan.

Låt löken bryna lite.
Häll sedan i nötfärsen.

Börja krydda när nötfärsen är
helt genomstekt. 

Häll i buken med majs, sojabönor
samt burken med gröna ärtor och minimorötter.

Lägg i en matsked med honung.

Smaka av.
Jag tycker om när det är på gränsen till
lite starkt och salt.

Servera
Serveras med pitabröd eller äts som det är.


Inga kommentarer: