27 februari 2011

Ett konstaterande

Jaa, det är bara att konstatera, jag har inget liv! =o(

Vaknade vid 6-tiden och kunde inte sova.
Gick upp, käkade frulle, satte mig i soffan och vad gör jag?
Jo, jag stickar, har foten i högläge och pillar på datorn!
Har inte gjort ETT nyttigt handtag idag,
förutom att käka frulle och dricka EN mugg kaffe!
Häjje guuu!
Jag är beroende av både garn och datorn! *hövva*

"Doktorn jag är fast i en vana,
ja ingen kan ana vad jag har det svårt..."
av Agnetha Fältskog, Elva kvinnor i ett hus.

Ja, ja, tur är vällan att detta inte sker var dag! =o)
Fast det har det ju gjor, i 9 veckor för att vara exakt! *hahaha*

10 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Det enda vettiga jag har gjort är att äta frullen jag blev serverad... :)
Och surfa såklart! Stickningen förvaras i källaren så jag ska slippa bli lockad.... Har fullt sjå att klara av att skriva med vänstern på tangentbordet ju...

Pärlmudden sa...

Glömde fråga vad du stickar för fint nu....

Rosenvante sa...

:) samma här. Fast vi har just bakat bullar på dubbel sats. Jag gör det lätta, gör deg och bakar ut. Resten gör Stempen och då får jag ju tid här.

Smycka sa...

Muddis: Hur går det med din lilla handsling? Tycker det är klokt att förvara stickningen lååångt bort från dig just nu. ;) Jag fortsätter på pärlmudden jag visade dig när du var här. Är strax klar med stickningen och ska sy ihop dem. Du får inte ha för brådis när du skriver med vänstern. *hihi*

Rosenvante: *sniffar* Känner lukten hela vägen hit! *hihi* Det är ju en himla bra fördelning tycker jag! =o)

4U2 sa...

Dagen och jag är lika tråkiga, gråa, trista, ja så är jag trött med!

myzpyz sa...

meh...
du har juh för i sjutton skadat din fot allvarligt!!!
då MÅSTE man ta det lugnt!
dessutom är stickning ett hantverk som är synnerligen nyttigt o bra *nickar*
söndagar är faktiskt vilodag :)
kramen

YvvePyvve sa...

Ja kör inte ut dig innan du börjat jobba! Sticka lugnt :-)

/YvvePyvve

Pärlmudden sa...

Det går väl sådär med handen om jag ska vara ärlig... Fick åka ner akut i fredags eftersom fingrarna svullnade o somnade bort. Men det var som tur var ingen infektion, utan troligen gipset som klämde. Men som sköterskan sa, bättre att kolla upp det en gång extra...
KRAM

Smycka sa...

4U2: Jaaa, jag är åxå trött, jättetrött. Kram =o)

myzpyz: Jo, det är ett konstverk, det säger jag åxå. Men något kanske man kunde göra. Så jag for med Husbandet och handlade lite, utan rullstolen och det gick bra. Vi var inte ute så länge. Kram

YvvePyvve: Men, jag har ju börjat jobba! *skrattar* Fat idag är det dock söndag. Kram *hihi*

Muddis: Du skulle ha en ortros istället tror jag. I plast. Då skulle du kunna ställa om själv om du svullnar i handen så det inte spränger. Kommer ihåg det när jag opade mina händer åxå. Håller med syrran, hellre en gång för mycket en inte alls! Krya på sig! Kramen =o)

Pärlmudden sa...

Jo, jag antar att jag kommer få ha en ortos sen, men nu var det gips i minst 2 veckor till att börja med. Men men, om det hade blivit protesen, så hade det blivit 6 veckor gips, o sen 6 veckor med bandage eller ortos, o sen ett tag med nattlig ortos om jag fattat rätt...
ikväll är det iaf lite mindre svullet på fingrarna.
Kram