15 februari 2011

Nattuggleri

Så länge jag kan minnas har nätterna varit bäst och mornarna sämst. Mamsingen hade stora problem att få upp mig ur sängen och problem att få mig i sängen. Jag kunde storrensa i mitt rum på nätterna och glömde både tid och rum.

När jag blev äldre och det blev fredag kunde jag lätt somna vid 5-tiden på morronen och inte gå upp förrns vid 12-tiden. Då hade jag inte så mycket för mig innan 12. *hehe* Jag kunde somna till MTV i soffan och vaknade några timmar senare och flyttade mig till sängen. Bodde i en liten 1a så det var inte långt till TVn. På söndagar skulle jag tvätta i tvättstugan. Men jag var så trött och somnade gärna i soffan. Då fick jag sätta äggklockan på ringning för att inte missa att gå upp. Tyvärr hände det att kompisar ringde och vi pratade, men jag kom inte ihåg något. Nettan kom på detta och ringde igen någon timme senare och frågade hur allt stod still. Hon frågade om jag kom ihåg något och det gjorde jag inte. *fniss*

Tyvärr fortsatte mitt nattuggleliv även när jag fått min dotter. En gång ringde telefonen vid 3-tiden och kompisar trodde de väckte mig och frågade vad jag gjorde. Jag svarade att jag diskade. Då blev det tyst i någon sekund och han frågade om jag ville prata med min kompis Nettan. När hon kom till luren så frågade hon vad jag svarat och jag sa att jag diskade. Jaaa, svarade hon, jag är inte förvånad. *hehe*

Så fort det var fredag så vände jag dygnet. Nu har jag varit hemma i ca 9 veckor vänt på dygnet de senaste 2 veckorna. Det är starkt jobbat för att vara jag. *skrattar* Vad jag gör? Jag tittar på TV, kollar på datorn och stickar.

Tjing tjing =oD

5 kommentarer:

4U2 sa...

Svårt att vakna tidigt om jag inte lägger mig tidigt men då kan jag inte somna för det är för tidigt och ligger och vill sova för att inte komma försent!

Smycka sa...

Ja, förstår vad du menar. Jag försöker lägga mig i tid för att vakna tidigt. Men vaknar jag på natten så har jag svårt att vakna i tid. *hm* Går hellre upp tidigt, kommer till jobbet tidigt för att kunna gå hem tidigt. Så att vara nattuggla rimmar väldigt dåligt. *haha*

Unknown sa...

Jag gör som du när jag är ledig. Det blir senare och senare för varje dag. Kan det bero på att mitt dygn egentligen är lite längre än 24 timmar? Men surt kommer efter när man måste upp tidigt igen.

Sunna sa...

Åh jag är precis lika dan, jag önskar jag kunde bli tvärtom så det blev lita av dagsljuset istället men det går banne mig inte att ändra på

Smycka sa...

Inga: Mitt dygn är också längre än 24 timmar. Himla bra förklarat! =o)

Sunna: Det är svårt! Det är så lätt att vara vaken, ska bara snooza en gång till. ;) Eller så hör jag inte klockan alls. *hehe*