7 november 2014

Fredag 7/11 Kviltad röd väska

Idag sydde jag lite till på den nya väskan.

Det blev innefoder till kroppen
och en dubbelficka med dragkedja.

Så här är fickans öppningar.
Försökte dölja dragkedjan lite
och så lyckades jag få en liten mönsterpassning
på den rosa damen! =oD

Här ligger nu väskan med ett top cover,
nyckelband samt foder på sig.
Nu skall jag "bara" sy handtagen så kan jag sy
ihop väskan upptill.

Här har jag sytt kanalen på top covern.

Så efter ytterligare 2 timmar och 15 minuter så har jag kommit
så här långt, total tid så här långt är 5 timmar och 30 minuter.

Varför skriver hon upp tiden?
Jo, många som inte handarbetar vet inte hur lång 
tid det tar att skapa olika objekt. 

Det tar tid att skapa! =o)

~ ~ ~ ~ ¤ ~ ~ ~ ~

På träningsfronten måste jag hålla mig lugn ett tag.
Har en överansträngning på baksidan av vänster knä
i muskelfästena. Inte blev det bättre av det jag gjorde i
tisdags och onsdags. Igår kände jag hur svullen jag var
på baksidan och hur det växte ut i och runt knät.

*hm* Inget roligt!
Men, det är bara att vackert ta det lugnt så att det
inte blir värre och tar ännu längre tid. =o)

Go kväll!




Inga kommentarer: