6 januari 2008

Blonds have more fun ;)

Så, då var man blondin dåra! *s* Fick för mig att jag skulle tona/färga håret blont men tji fick jag! Min ena dotter var just nog att fixa håret på mig, men HALLÅÅÅÅÅ! Jag är ju orange-hårig å inte blond! *daaaaa* *hm* Kanske jag vänjer mig vid det, eller kanske inte. *hm* Skall tänka lite och se om jag skall göra det blont igen eller om jag skall tona/färga håret mörkbrunt som jag var innan, naturell med "tunna ljusa" slingor! ;) Har hört att de också kallas för gråa tinningars charm! *asg*

Hopp, då har jag hängslat färdigt! Fick även höra att kartongerna vägde 20 kg/st! Tre dagar = 23 tim x 3 kartonger/tim = 69 kartonger x 40 kg (lyfter ju kartongen två gånger) = 2.760 kg! Vem fn behöver gå på gym! *asg* Börja hängsla vettja! *fniss* Många byxor blev det och jag har skavsår på fingrarna efter alla kardborrband. *s*

Försökte sticka lite ikväll, men jag är så fnöskig på fingrarna att garnet fastnar ju! *morr* Handkräm? Jaaa, kanske ingen dum idé! *ler*

Kikade lite på mitt lilla tittskåp idag och det blir ett med tre snöbubbar och kanske två tomtar. Men hur jag skall göra det "fint" har jag inte kommit fram till ännu. Skall man måla med "riktig" målarfärg eller målar man med Almogefärg, eller låter man det vara naturligt? Jaa, det är frågan jag skall lösa. Kanske måste jag fixa lite bomull så det blir snö? Varför inte!? Ja, ja, det löser sig. Skall kika lite närmare på detta! Tack Hugosmamma för tipset!

Idag "åkte" julen ut! Tog bort alla dukar, tomtar och allt! Det som är kvar är alla gardiner, men det tar jag imorgon söndag tror jag.

Den som är intresserad av att se vad jag håller på med kan kika in på min lilla hemsida: Ulricas handarbete

Kikar lite på mina föregående bloggar. Jag skriver visst bara på "natten"! Hejjeguuuu! *skrattar* Japp, så ere, jag erkänner, jag är en nattuggla! *skrattar*

Nattinatti ZZzzzz

Inga kommentarer: