3 januari 2008

Nya tag på jobbet

Idag skulle vi börja 06,30. Hämtade mina två medresenärer ca 05,20. Kom fram till jobbet ca 06,20 och ingen fanns där för att släppa in oss! Typiskt! Efter ca 5 min kom person fyra (vi var ju redan tre) och efter ytterligare 5 min kom den femte. Först när klockan var 06,50 kom det någon och öppnade!!! Det blåste som bara den så vi hade tagit skydd i ett cykelställ! *asg* Vi kunde inte stå raka där under men i alla fall. *s* Vi var precis på väg till bilen för att få lite värme när de öppnade dörren.

Okej, kom igång med jobbet runt 7 och jobbade fram till 11,30. Lunch i 30 min och sen påre igen fram till 17. Total arbetstid idag ca 10 tim. *hujeda mig* Räknade ut att på två dagar (17 tim) har jag burit drygt 51 kartonger á 15 kg * 2 = 1.530kg och det blir 765 par byxor! De ni! Först hämtar man sig en kartong från en pall, öppnar den, tar ut 15 par byxor och sätter på hänglena, lägger tillbaka alla byxorna (vikta), tejpar igen kartongen och bär den till en annan pall. Visst låter det skoj!?! *skrattar* Vi har i alla fall roligt när vi jobbar!

Just nu har jag ont i mina hälar då vi står hela tiden. Tog i och för sig en matta så det blev lite mjukare än igår. Nu är det som tur är bara imorgon (7-12 eller 13,30 vet inte hur det blir än) kvar på detta uppdraget för mig. Det är ju tur att jag inte gör detta 265 dagar per år eller vad man jobbar! *fniss*

Något skapande dessa dagar har det tyvärr inte blivit då jag inte har orkat. *suck* Har börjat att kika lite på hur man gör tittskåp då jag tycker att de är fina. Har köpt på mig lite olika saker men kan inte bestämma mig för ett tema. Har just nu ca tre olika teman på gång i huvudet. *skrattar* Typiskt mig! Hur många projekt som helst igång. *s*

Det första jag tänkte på var att göra en barnkammare. Köpte en vagga, en pall, en docka som är utklädd, en nalle, en stol och två kuddar. Köpte även ett tittskåp, men när jag fick hem allt så hade jag ju inte tänkt på i vilka skalor jag köpt allt i! *iiiii* Int tänkt ja på int! *vojne vojne* Det mesta är inköpt från Tradera och alla skriver inte in måtten på sina varor och jag använde inte insidan för att ställa säljarna frågan. *å nu skröt jag åsså ;)* Vaggan, pallen, dockan, nallen och kuddarna är size större och tittskåpet rymmer inte ens vaggan på djupet! *s* Och stolen, ja stolen var ju pytteliten ju! *asg* Ja, ja, sånt är livet.

Sen har jag köpt ett gammeldags strykjärn, en sax, två små askar och tre halsband för att göra en ateljé. Till det hade jag först köpt en annan vagga som jag inte gillade till mitt barnrum, så då tänkte jag att den kan jag ju ha i min ateljé. Gjorde några garnhärvor som jag fixade till med en etikett som jag lade i vaggan för att symbolisera att jag själv har garn i en gammal barnsäng. *asg* Sen har jag gjort tre små toarullar till mitt barnrum som jag även tänkte köpa en potta till. *hihi* Det var riktigt roligt att göra!

Mitt tredje projekt är snögubbar! Har även införskaffat några små snögubbar som jag tänkte att det kan man ju också ha i ett tittskåp! Har köpt tre snögubbar i två olika storlekar! Så nu är frågan till vad jag skall använda mitt införskaffade tittskåp till!?! Blir nog till snögubbarna då skåpet inte är så djupt. *ler* Jag älskar söta snöbubbar! =o) Får se vad det blir av det hela!

Hepp gott folk, nu skall jag gå å nanna! Hör hur kudden skriker efter mig!
Nattinatti =o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Hittade hit i veckan...Jag gillar också att pyssla med smycken mm
Såg att du skulle börja med tittskåp och ville bara tipsa om ett forum för miniatyrer som finns.
Här kan du få en massa tips, om du undrar nåt.
Välkommen också till min sida http://helen.hoqvist.com
Tack för titten och hoppas att du överlever hängslena!