11 januari 2008

Hemlis 3

Har anmält mig till Hemlis 3. Har aldrig varit med på sånt här så det skall bli intressant.
Här kommer mina svar på frågorna:

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Tycker om de flesta. Inte det som sticks! =o)

2. Vilka är dina favoritfärger?

Svart, lila, rosa, vinröd.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?

Vet faktiskt inte.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)

Tycker bäst om trä. Använder rundstickor om det är ett stort objekt, annars vanliga raka och strumpstickor i alla de former och varianter som finns. =o)

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

Har stickat och virkat sen jag var ca 9 år, eller om det var tidigare.
Har haft en paus ett tag men börjat igen. Anser mig vara mittemellan.
Eller en lat avancerad. =o)

6. Dricker du kaffe? Te?

Dricker helst kaffe (Gevalia eller Lövbergs lila).
Men te går bra också, Höstsymfoni eller vad den heter i lösvikt eller Svart vinbär och Nyponte i påse.

7. Är du allergisk mot något?

Nej

8. Vilken slags musik tycker du om?

Det mesta, hårdrock, pop, rock, 50-, 60-tal, första skivan från Il Divo, Ebba Grön, Gregoriansk-musik, trall vänliga låtar.

9. Favoritgodis?

Äter mest cashew nötter med salt och jordnötter med överdrag av choklad.
Anton Bergs runda godisar med hasselnöt längst i mitten, ett tunnt lager med choklad utan på och ett "skal" runt om.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)

Jag gör smycken, virkar och syr "raksöm". Tänker försöka mig på tittskåp då jag tycker att de är fina. =o)

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...

Stickar det mesta. Det sista har det varit mössor, sjalar och halsdukar. I höstas var det mycket pulsvärmare. Stickar, virkar och syr även till Bratz ibland.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?

Nja, Allas. Där finns roliga tips och bra korsord! ;)

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?

*hm* Att komma igång med mitt tittskåp.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?

Ibland. Handleds måttet är ca 16 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?

Jag tycker det är jätteroligt!

16. Stickar du sockor?

Nja, inte ofta.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)

Har storlek 37/38.

18. När fyller du år?

4 april

19. Stickar du med pärlor?

Ja, lite av varje, pulsvärmare, mobil-/mp3- påsar bland annat.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Kriminalare, deckare, Dalai Lama bland annat

Inga kommentarer: