21 januari 2008

Otur eller skicklighet!?

Jahopp, då har jag kommit hem från Stockholm. Den resan var ju megaskoj! *hehe*

Mina döttrar och jag for upp till Stockholm i fredags vid 17-tiden och kom fram till min lilla mamsing vid 21.30. Lite lagom trött efter en 8 timmars arbetsdag och ca 4 timmars körning och 30 min för middag på Max. *mums*

Kom tyvärr inte i säng förrns 03.30 så jag var lite seg när jag steg upp vid 09.15. Döttrarna sov fortfarande. Slog in ett paket som min lilla brorsdotter skulle få. Då skriker min telefon, jag tar den och kikar på den. Då var klockan 11 och jag hade lagt in en påminnelse en timme innan dopet skulle börja. Saken är den att först skulle dopet vara i december kl 14, men dotter fick vattenkoppor och det hela ställdes in. Nytt datum 19/1 kl 12!!! Jag var ju kvar i den gamla tiden jag! Slängde mig på luren och ringde min bror: - Hej, visst är dopet kl 14?, han svarar: - Nä, det är kl 12. OKEJ!!! Vi kommer strax!!!!

Mamma sprang in till mina döttrar och väckte dem, jag sprang in i badrummet och körde en raggartvätt, satte in ögonen och på med ansiktet! Sprang ut och hoppade jämfota i kläderna! Vi sprang runt som yra höns. Mamma fick springa ner till centrum och köpa dopkort, för det hade jag nu också glömt! *daaaa*

Vi tog ca 20 min på oss för att bli färdiga så jag sprang upp till bilen för att köra ner den. Till min stora förvåning så var det vänstra hjulet PLATT!!!! F-N, F-N!!! Vad göra? Springer tillbaka till porten där mina döttrar precis kommer ut, skriker till den ena: -Spring upp och hämta mormors bilnycklar! När jag kommer fram till porten lämnar jag mina bilnycklar till min andra dotter och sa: -Spring upp med dem! Vilket hon naturligtvis gjorde. Ner kommer dotter nr 1 och strax efter dotter nr 2.

Vi springer över gatan till nästa parkering, sätter oss i bilen och skall precis starta, då ringer mobilen! Vem det är, MAMMA! JAAAA, svarar jag megairriterad! -Ursäkta att jag stör, men kan jag få tillbaka mina extra dörrnycklar som du fick? Annars har jag inga dörrnycklar för mina sitter med bilnycklarna. JALLA! Kör nästan in i porten, dotter nr 1 springer till mamma med ett par dörrnycklar och SÅ, ÄNTLIGEN på väg till Viksjö! Åker alltså från Trångsund och det tar ca 40 min och vi kom iväg 11.30!!! Ont om tid?!?!

Har aldrig varit med om sååå många laglydiga bilister som denna dag, FAKTISKT även jag! =oD
Kom in i kyrkan i alla fall 12.10 och precis då ropar de upp min brors son för välsignelse, senare blev det dop, så vi missade ingenting! Himlans bra! Men GUUUU så stressad jag var, kameran bara hoppade så jag kunde knappt ta kort! *asg*

Efter dopet blev det ficka så vi kom väll från Viksjö vid 15-tiden, åkte till dotter nr 2´s mormor i Akalla i 1 tim, åkte sen hem till mamma och min mormor och käkade middag från pizzerian som vi fick köpa med oss hem. *hihi* Kom iväg från mamma vid 19-tidenför att gå till min kompis som jag skulle lära hur livet är på Tradera och naturligtvis snacka skit! *fniss* Kom tillbaka till mamsingen vid 23-tiden. Min mamsing hade under dagen varit så snäller att hon bytt mitt däck! Hon fick två knippen med tulpaner som hon älskar och ett fint tack-kort.

Kom vällan i säng vid 3-tiden, lite tidigare än dagen innan. Gick upp vid 10 dagen efter, kom iväg från Stockholm vid 15-tiden och åter till Skövde vid 19.30 med en middag på 30 min MAX igen ju! *hihi*

Snacka om helg! *pustar ut* Det roligaste i denna historia är att förra gången jag var uppe med min Betty så kokade hon när jag skulle till norra sidan av stan så min käraste sambo fick komma upp och hämta mig med kärra!!!! *skrattar så jag gråter* Så nu vet jag, Betty vill inte till norra sidan av stan i Stockholm! *skrattar*

2 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Vilken helg!! Puh, rena semestern när det blev vardag igen, eller??
Saknar dig vännen min!
Kramelikram

Unknown sa...

Oj vilken resa! Tur att du hittade iaf;o) Men det låter kul i fetre hand i af///Eldstickan;o)

Pifpaketet kommer s-n-a-r-t...