20 mars 2009

Finger, gjort och lite till

Var hos Arbetsterapeuten i onsdags och fick dessa skydd:
En stödstrumpa och ett "skärp" för att ge stöd åt fingret.
Stödstrumpan ger mer stöd än jag trodde att den skulle göra.
Man ska inte ha båda på samtidigt,
jag ville bara demonstrera hur det är tänkt att
använd dem. =o)
Mina "nya" naglar syns också! Det är fransk manikyr fast med
svarta toppar och en guldkant mellan den
svarta delen och den fasta nageln. =o)
Lite annorlunda som jag tyckte var roligt!

Fick köpa en härva på 340 g av Pärlmudden av det härliga Estniska garnet!
Detta går i rött och är hur mysigt som helst att sticka i!
Här är sjal no 1 som är lite kortare och snabbare avsmalnade snibbar.
Min tanke är att det skulle vara lättare att knyta den eller
rent av använda en sjalnål kanske. =o)

Påbörjade snabbt en liten sjal till i detta urmysiga garn.
På denna sjal blir det ett hålmönster mitt i bak som jag tänkte trä
ett svart och rött band genom och knyta i snibben, eller något. *s*
Har inte bestämt mig än. Båda sjalarna är stickade med rundsticka no 5.

För övrigt ska jag och Husbandet fara över till Tallin med
MS Baltic Queen den 1/5! =oD

Här fick jag ihop ett nytt mobilfodral med en slända på.
Detta är en beställning och motivet är hämtat från en strumpa. *hihi*
Är stickad i Drops Alpaca och ska leverera den på måndag.

Har varit hemma i två dagar då jag varit febrig och illamående. =o(

2 kommentarer:

Häxmamman i Jämtland sa...

Hm, hoppas att du kryar på dig innan du ska fara till Tallin...

Sjalarna blev jättefina, jag har också gjort lite smalare sibbar på en del och det är snyggt det med, ja ett band på den där andra sjalen blir toppenfint...

Vad skojigt mobilfodral, snyggt med sländan, den som ska ha den blir absolut helnöjd är jag säker på/ha det gott

Smycka sa...

Ja, det hoppas jag också. Har inte kommit mig för att fästa tråden på den första sjalen. *s* Tänker fortfarande på om jag ska sätta något band på den också. *hm*

Den andra sjalen blir det nog ett svart och ett rött band känns det som.

Hon som fick sländan blev jättenöjd!

Kramkram
Ulrica =o)