10 mars 2009

Pekfinger

Jo, har ju fått tummen ur och ringt till en Arbetsterapeut angående mitt vänstra pekfinger. Har ju så nedrans ont i pipleden, mellersta leden, på fingret. Hoppas hon kan hjälpa mig med ett smidigt litet skydd så jag kan börja sticka igen. =o)

Har inte kunnat sticka på snart två månader! *huhu* Har gjort mina försök men det känns för mycket i pipleden. =o(

Fick tid den 18/3 kl 15,15

Fick tipset från Pärlmudden om IMG Rörlighet. De skydden ser väldigt intressanta ut! Nätta och lätta att använda.

7 kommentarer:

Sunna sa...

Hoppas det hjälper dig, lite lustigt men man är ju faktiskt beroende, lite stickning varje dag får en att må bra.
Ha en bra dag

Anonym sa...

Ja stickning är ingen dum terapi !
och vist är det beroende framkallande.
Hoppas du får hjälp med fingret,
jag har besvär m höger pekf.
efter en olycka.

Vi hade det super på badhuset.
Ha det gott !

Anonym sa...

Inte roligt när man kan sticka, jag har börjat få ont i pekfingret på höger hand och jag är så orolig att det ska bli så att jag inte kan sticka...

hoppas att det blit bra snart/Kram

Anonym sa...

Det måste vara hemskt att inte kunna sticka på så länge. Hoppas att det hjälper dig, det du ska göra.

Smycka sa...

sunna: Ja det hoppas jag också! Börjar bli lite less på detta nu. Har haft problem sen 1988 med händerna. *suck* Kram

Eva: Stickning är jättebra terapi tycker jag! =o) Vad var det för olycka? Hoppas det inte var allvarligt. Kram

Häxstickande...:Jag får ju nästan abstinens när jag inte kan sticka eller göra det jag vill göra. *huhu* Hoppas ditt finger blir bättre. Kram

Pia: Ja, det är jättetråkigt att inte kunna sticka. Jag gör ju mina tappra försök då och då, men känner att det är nog bäst om jag låter bli. Hoppas också på att arbetsterapeuten kan hjälpa mig. Kram

LenaL sa...

Hoppas innerligt det hjälper, värk i allmänhet och i stickdelar i synnerhet är gräsligt!

Ha det så gott ändå!

Smycka sa...

Det hjälper, men i längden hoppas jag att det hjälper mycket! Det är jättejobbigt när man helt plötsligt får hitta andra sett att göra många saker på. Men men, det löser sig hoppas jag. *ler*

Tack för din omtanke! =o)