7 augusti 2011

Landet 3

Denna fina skylt har Bea skrivit. *hihi*

Idag for Momo, Mamsingen och jag till Nynäshamn.

Vi åt på båten Freja.

En liten bild på mig blev det visst. *ler*
Hade jättetur med vädret.

Här var det inga lejon eller hästar utan änder som
var som tunga stenar. *hahaha*

Innan vi hamnade i Nynäshamn var vi lite snabbt på
Röda Korset i Västerhaninge. Där hittade jag två tygbitar.
Sen när vi kommit till Nynsähamn så var det självklart att
vi skulle kika i bodarna. Där hittade jag både garn
och pärlor. Himla skoj!

Närstudie på garnet,
ull från Östergötlands spinneri.

Mina fina tygbitar.

Pärlor.

Självklart hittade vi en loppis på vägen hem.
Där hittade jag en ängel till min svärmor
och en fin vas och rundstickortill mig.

Här var vi tillbaka till landet.
Egenodlad potatis. *hihi*

2 kommentarer:

Monica sa...

Nämen! Det ljusblå tyget känner jag igen, jag sydde ett par byxor till första barnet i det tyget. Lite flanellaktigt vill jag minnas (om det är samma?)

Smycka sa...

Ja, det är lite flanell-känsla. Tyckte att det var så himla sött. =o)