29 augusti 2011

Stjärna

Så här såg det ut när jag handarbetade i söndags.
Kaffe i den blå och te i den gula.
Drack inte samtidigt dock, utan i omgångar.
Och självklart lite bloggande. *asg*

På min standardvirknål har jag ett plåster för jag
får skavsår på tummen. Har inte det på denna virknål
så tvi tvi ta i trä (knackar i skallen)

Så här långt kom jag på stjärnan i helgen. =o)

Och nu har jag bara ett varv med den rostiga färgen,
två varv med den blåa och två varv med den röda.
Sen får jag mäta och se hur stor den är.
Om jag ska fortsätta måste jag hitta en annan
rosa och gul för de är slut. *ler*

Virkar med en blå Inoxal nr 3,5.
Garnerna är alla i bomull.

1 kommentar:

mary-ann sa...

måste snart ta tag i min stjärna somär planerad...har 4 nystan Big Verona som borde räcka till en matta :p
din blir jättefin!