2 augusti 2011

*mooorrrr*

Försökte laga Husbandets favvo shorts,
men se DET gick INTE!!! *gaaa*
Min symamammaskin ville änte
vara mä alls! *morrrr*

Han får ta dem till svärmor istället.
Hennes symaskin är bättre än min. Så, Husbandet,
läser du detta så vet du vad jag mest av allt
just nu önskar mig i julklapp! =oD

Försökte sy ca 10 gånger men tråden gick av, blev "dubbel",
"trippel" eller gick inte ner i tyget. Nej, det är inga jeans-shorts,
det är vanliga militär-shorts i bomull, så tyget är inte förstjockt.

9 kommentarer:

mary-ann sa...

har du gjort rent den i spolhuset och under matningsplattan? (plattan under symaskinsfoten) och smörjt den?
fast det vill du väl kasnke inte göra...ny leksak är myyycke roligare :DD

Cicki sa...

Håller med Mary-Ann att en rengöring kan göra susen. Jag rengör och oljar min väldigt ofta. Senast idag, bland annat. Annars tycker jag du ska lämna in den på en grundlig genomgång. Brukar kosta ca tusenlappen och är väl använda pengar.

Om det nu inte är en skitmaskin du har från början, vill säga.....:-)

Smycka sa...

Brukar göra det med jämna mellan rum, serva den menar jag. ;) Min lilla symaskin heter Viktoria och är köpt på Lidl, så det är ingen Huskvarna eller så. =o)

Cicki sa...

Då tycker jag du ska satsa på ett annat märke. Bernina har en lillasyster som heter Bernett. En billig och bra maskin.

Smycka sa...

*hm* Får ta och kolla upp detta. Tack! =o)

Rosenvante sa...

Hm, jag har problem helt plötsligt med min också.
Kul att jag var på din arbetsgata.

Hedvig sa...

Sjukt irriterande när saker och ting inte fungerar som de ska!

Cicki sa...

Ett tips kan vara om det finns någon symaskinsreparatör i närheten, att kolla om han har något begagnat. Vi har en jätteduktig kille här i stan som lagar symaskiner och som köper in och renoverar gamla maskiner för försäljning. De gamla gröna Husqvarna-maskinerna är fortfarande nästan det bästa man kan ha. Jag letar efter sådana på loppis. Än har jag inte lyckats. Vill ha en kraftig maskin som tar fyra lager jeans utan att haka upp sig.

Smycka sa...

Ska kika lite mer på maskin. Just nu kändes en Bernette 46 rätt. =oD