18 februari 2012

Garnarbete

Här är den första volangen klar.

Nu har jag lyckats lägga upp 108 maskor.

Detta är min Pellis, vattenkannan.
Den fick jag av en vän för många år sen och
den funkar riktigt bra fortfarande! =oD

Så, nu är barnsängen tom på garn och grejs!

Allt ligger i min stol istället! =oD

Om man inte har en stickmarkör kan man
ta något annat. Som dotterns hårsnodd!
Detta var dock för några årsen. *hahaha*
Glittrig var den och matchar garnet också! ;)

Ujujuj, här har jag visst påbörjat en sjal med rutor.
Har absolut ingen aning om vars jag har lagt
mönstret till denna. *skrattar*
Ja, ja, den får vällan fortsätta och vara ufo.

*asg* Här är mitt första verk med lappteknik!
Gjord i slöjden. Började bra men som syns så tappade
jag tålamodet längre upp. *hehehe*

WOW! Har hittat mina strumpstickor!
De låg ju väldigt bra! *hahaha*

Och här var visst några till!
Alla sätt är bra utom de dåliga! ;)

Sen så hittade jag alla mina gamla skydd. *ler*
Är bra att veta vars de är.

Hittade mina stickor också.

Här var visst några till. Cickis Design stickfodral
är numer fylld med de lösa stickorna
från bilden ovan.

Här är min första sykorg. =oD

Detta är mina första stickor!
Stickade en halsduk med garn som
mer passat för nummer 4.

Och detta är nummer 35!!! =o)
Jag var 8-9 år när jag hade dessa.

Ett STORT nystan!

Ett fint gammalt virknålsfodral.

Min lilla "lådda".

Innehåller en del virknålar.

Nu är min hörna iordning igen.
Dock inte så mycket lägre men med garn jag
använder mest just nu.
Cickis Design stickväskan finns här också. =o)

Detta är min överfyllda syhörna nere i källaren.

Och här är en överbelamrad sekretär där
jag egentligen ska sitta och pärla.

Här fick jag in ett skrivbord som jag tänkte
använda till att sitta och sy vid.
Mene, det blev visst inte så. *hm*

Här är min "hål"-hylla FYLLD med kolliox!!!

Och högst upp är lådor med tyg!

4 kommentarer:

Paradiset Kaos sa...

Det var inte dåligt med godsaker du hade i dina gömmor. ;-)
En sån där elefantvattenkanna har jag också fast min är grön.
Ha en fortsatt skön lördagkväll!!!

4U2 sa...

Hoppsan, varför känner jag igen mig? ;)

Cicki sa...

Vilka fynd du gjort.....:-) Grannen har röjt i sin källare. Så jag har fått massor med fina tyger. Sitter och sprättar upp sömmar till Bodyguard. Nostalgi så det skriker om det.

Nina BF sa...

Så skönt att se att det finns dem som har det värre... Vilket kaos! Hoppas det har varit en inspirerande resa genom historien... ;) kram