10 februari 2012

Hemligt sy-paket


Japp, här är mitt hemliga sy-projekt!
Man får INTE skratta! Oki!? =o)
Har i alla fall användning för Cicki Design, nåldyna på armen.


Detta är mitt första fodral till en bok! *skrattar*
Gjorde felet som jag trodde jag inte skulle göra!
Jag gjorde den alldeles i samma storlek,
inte en uns större!
Så denna går bra att ha till pocket böcker. *ler*


Och så här ser den ut när den är stängd.
Tanken var ju att solrosorna skulle syna på utsidan,
men nej, så smart var inte jag! *hm* Vad göra?


Jo, jag klippte ut en blomma och sydde
fast den mitt i bak på fodralet. =o)


Tänkte att jag inte skulle göra samma fel som
på den första, men det var väldigt nära! *s*

Så här blev i alla fall den andra jag gjorde.
Gjorde inte kanten inne så bred och så lade jag till mer
sömsmån så det skulle finnas luft även upp- och nertill.


Detta fodral kan ha en "normal" bok i sig.
Men lät som att jag får en tredje chans
att göra en ännu större! *ler*
Ja, ja, man lär så länge man lever! *asg*

4 kommentarer:

Maggan sa...

Vilka fina fodral! Himla praktiskt när man är rädd om omslaget på böckerna.

4U2 sa...

Man skal aldrig ge upp :)

Cicki sa...

Du är modig som lägger ut dina misstag. De brukar jag dölja.....:-) Tyckte jag kände igen nåldynan. Jag har slitit ut min egen. Måste snart sy en ny. Boksomslagen blev jättefina.

Smycka sa...

Maggan: Ja, de är praktiska och faktiskt roliga att sy, när man kom på hur man skulle göra. *s*

4U2: Nä, det är mitt motto, aldrig ge upp. Kanske bara pausa ibland. *s*

Cicki: Nåldynan älskar jag och ja, jag visade vad jag gjort! *asg* Men, det kan inte bli värre! Eller det kanske det kan. *asg*