14 februari 2012

Nysta härvor

Japp, man tager vad man haver sägs det.
Eftersom inget bord passade till dessa maskiner fick
jag sätta dem på en stol! *hehe*
Skulle ju inviga den fina mackapären som nystar ju.


Svärmor varnade mig för detta! Blir det fel är det kört!
Och naturligtvis så blev det fel! *hahaha*
Var bara att ta bort nystanet och nysta resten
för hand med tråden dragen genom nystmaskinen. *skrattar*
Trodde den skulle nysta större än den gjorde, men, men.


Klart att Pluto ville vara med.
Han är den fegaste hund jag känner!
Han vågade inte gå förbi stolen med vindan på!
Den kan ju vara farlig och så lät den.
Sen, på denna bilden så ville han ha lite kärlek. *mys*
Det ser man på öronen och den bedjande
blicken: - Klappa mig!?

Det som kunde gå fel gick ju också fel!
Den lösa tråden som var kvar "fastnade" rund pinnen
på vindan och vips så satt den fast! *gaaa*
Ja, ja, det var bara att snurra upp det och se
till att den inte hamnade där igen. *s*


Efter tre härvor som blev till nystan och bollar så mäktade
jag inte med den sista härvan. Ja, det märks att man är ynklig!
Allt känns jobbigt, sitta, maten smakar inget, inte ens kaffet.
Jag gjorde mig min andra kaffe för dagen, en latte naturligtvis,
men den smakar inte den heller. *suck*

4 kommentarer:

4U2 sa...

Köpa härvor är trist endast för detta, att man måste nysta de. Men du skall se att du kommer in i det hela så kommer det att gå som en dans!

myzpyz sa...

övning ger färdighet, men vänta tills du är kry igen!
massa krya på-kramar

Nina BF sa...

Hej Smycka, du skulle inte gett dig på Duo!!! Dels är garnet lite tjockt och dels så är det för mycket garn med 2hg. Den funkar allra bäst med vanliga hektoshärvor. Dock önskar jag att någon kunde fixa ett större handtag för det som finns är bedrövligt litet... På det igen! Kram

Sunna sa...

du har maximal otur, min maskin är rena drömmen, och så sjuk också.. stackare du har väl choklad hemma?