14 februari 2012

Sjukstuga


Japp, här hemma har vi sjukstuga!
Husbandet och jag är jätteynkliga!
Husbandet är på bättringsväg men har varit jättedålig.


Så här ynklig såg jag ut igår när jag
gick hem från jobbet igår. *hehe*
Tårarna rann ner för vänstra kinden.
Försökte fota dem men det gick inte så bra. *s*
Idag är näsan och bihålorna jättetjocka och
ögonen rinner. Har i alla fall fått gjort en Latte så
nu känns det lite bättre. *ler*


Här är min långdragna tubis.
Så här långt hade jag kommit men ångrade mig, igen! *s*

Nu har jag kommit så här långt.
Bytte stickor för jag tyckte att 3:orna blev för tätt.
Nu stickar jag med 5:or igen.

Det är en ribbad kant, hålvarv och sen mosstickning.
Garnet är fortfarande Drops Lace.

4 kommentarer:

Nina BF sa...

Krya På Dig! Vilken tur att gubben börjar bli bättre så han kan passa upp dig några dagar! ;) vi brukar köra en huskur här hemma som faktiskt hjälper; skala och skär i små bitar ingefärsrot, koka upp vatten och slå över, låt dra några minuter, pressa i 1/4 citron, slå på lite kallvatten och 1msk honung. drick så varmt som möjligt. MUMMA! kram

Smycka sa...

*hm* Lät lite mystiskt. *le* Får prova detta. Tack! Kram

Rosenvante sa...

Usch, det är inte kul att vara sjuk. Hoppas du kryar på dig snart.

Cicki sa...

Krya på dig. Kram