10 mars 2012

Lördag

Igår åt vi tacos. Mums tyckte vi och upp
dök det en nos: -Hallå, finns det inget gottit till maj da!?

Nu har jag trätt på en massa pärlor och lagt upp
för en tunn basker som är nästa beställning.
Stickas med Indiecita 100% alpaca fleece
på rundstickor 3,5.

Japp, idag for jag ut till GarnMalin och fyndade lite! =oD
Det är GarnMalin som är skyldig till att jag stickar mina ponchos. ;)

Har även gjort klart den andra bruna mudden.
Bild kommer senare.

Att sticka en picotte.
När man maskat av två maskor så
flyttar man över den ensamma
maskan till den andra stickan.

När man lyft över maskan ska man lägga upp tre maskor.

Flytta över arbetet till höger hand.
När jag stickar har jag handen vänd åt höger och lite nedåt.

Lite närmare så ni ser.
När jag lägger upp vänder jag handen (fingret)
uppåt så jag kan lägga upp fler maskor.

Gör så här tills ni får rätt maskantal, tre brukar räcka.

När du lagt upp tre maskor flyttas arbetet över
till vänster hand inge och maskar av dessa
tre maskor och två till. Upprepa varvet ut.

1 kommentar:

Nina BF sa...

Jag önskar jag hade din garnaffär nära inpå! Så fina garner! Nu blir jag lite avis.... ;)