27 mars 2012

Tisdag

Idag på bjöds det på tårta! Och ja, jag åt av den och
den var jätemumsig! Typ jordgubbs- och chokladmouss
med lite "sockerkaka" emellan och i botten.
På kanterna var det chokladplattor.

Igår försökte jag åter att nysta igen med nystmaskinen.
Och nej, det gick inte som jag vill igår heller!
Jag vill ju nysta hela härvan utan att klippa tråden
men maskinen vill inte göra det, utan den
vill att jag ska kapa tråden för att få två nystan. *hm*

Och ja, jag fick in tråden emellan, igen!
MEN, jag fick ut den också! *hehehe*
Skam den som ger sig!
Ja, jag nystade "fullt" med maskinen och fortsatte för hand.

Och inte nog med att maskinen busade med mig,
när jag vevade som mest så for hävmojjen iväg!
Den försökte flyga men det gick inte så bra
så den landade på huvudet! *hihi*

Idag har jag varit hos GarnMalin på stickcafé i Väring.
Så här långt har jag kommit på min nya stjärnfilt. =o)

Virkas i bomullsgarner som jag fått av min svärmor
med virknål Inoxal 3,5

2 kommentarer:

Nina BF sa...

Hej Smycka! Jag förstår inte varför det inte vill sig med din nystmaskin. Har du provat att ändra trådhållaren och vrida den åt ett annat håll? Eller sätta garnvindan lite längre ifrån? Jag har en likadan och det enda som den inte har funkat så bra till är Duo-härvorna, förmodligen för att det är 2hg och ganska tjockt, och ett silkesgarn från Iran som var i jättehärvor och glansigt och glidigt. Typ 2-trådigt ullgarn är perfekt och bomullsgarn i 2hg funkar också. Prova igen, så här kan du inte hålla på! =o> kramar

sinneskatten sa...

Tänk jag har precis samma problem med min nystmaskin...
Jag får aldrig så där tjusiga nystan som jag vill ha.