3 april 2016

Söndag 3/4 Tallinn, handarbete och kalas

Torsdag 31/3
Husbandet och jag for upp till Stockholm för att
fara ut på en liten kryssning till Tallinn igen.

Och detta kan man göra i bilen på vägen upp!
Virka lite mandala av restgarner,
nysta ett jättenystan till en ny jättesjal!

Här lite cider på terminalen i Stockholm.

Vår hytt.
inte lika stor och imponerande som förra gången
men den räckte gott och väl! =o)

Lite middag: Angus oxfilé med lite sideorders.
Till middagen drack jag ett rött vin som innehöll
bland annat shiraz. Inte jättegott till, lite för tungt
tyckte jag men det var gott! =o)

Efter det tog Husbandet en Irishcoffee och jag
en Café Dom.

Fredag 1/4
Bild 1: Namnet på båden
Bild 2: Terminalen i Tallinn
Bild 3: Fikapaus i Tallinn
Bild 4: Husbandet bar mitt garninköp
Bild 5: Insidan av muren i gamla stan. Hantverkare
Bild 6: En fågel som satt utanför vårt fönster precis
innan vi kom in i hamnen i Tallinn. Vi kollade upp fågeln
när vi kom till min lilla mamsing och det är en Morkulla.

Detta blev mitt frosseri denna gång!
Müürivahe 11 är gatuadressen. =o)

Och på den lilla marknaden köpte jag denna
färgglada sjal! =o)

Denna gången satte jag på Runkeeper för att se hur
långt vi gick. Vi gick inte så jättelångt för nu hittar vi!
Men i alla fall! *hihi*

Efter promenaden blev det lite mouserande vin.

Till middag körde vi en repris på kvällen innan.
Fast denna gången valde jag ett annat rött vin som
också innehöll shiraz-druvan och det var mycket bättre!

Efter middagen gick vi upp till hytten en liten stund
och OJ vilken vacker solnedgång vi fick se!
Lite svårt att fota genom rutan men i alla fall!

Lördag 2/4
For till Bea, Nicklas och lille Loke en stund.
Där var även Erica, Pontus och lille Leo.
Vi fikade och hade det mysigt med min 
lilla Mamsing, lilla Momo och lilla Moster också.

Söndag 3/4
Idag fyllde lille Loke 1 år!
Grattis lille vän!

Till Loke hade jag gjort detta kortet.
Kalaset var jättemysigt!

På vägen hem gjorde jag klart den åttonde mandalan.

Och så självklart blev det lite stickning innan vi kom hem.

Vi stannade också i Arboga för att käka med 
Erica, Pontus och lille Leo som också snart fyller
hela 1 år! Den 13/4 för att vara exagt! =o)

Nu nattinatti!

Inga kommentarer: