31 mars 2016

Torsdag 31/1 Handarbete

Nu har jag maskat av min stora sjal och virkar på en kant.

Och så här blev det!

Lite större bild på sjalen.
Innan jag har streckt ut den så mäter den ca 4 m * 1 m.

Garn: Kauni 100% ull köpt i Tallinn
Stickor: Rundstickor nr 5,5
Mönster: Eget
Garnåtgång ca: 208 g
,
I och med att sjaalen blev klar blev det lite garn över.
Så då blev det några varv på min restgarnsstjärnfilt! 

Och i mellan allt handarbete så måste man ju ha lite te!
Här ett te som smakar som choklad. *hihi*

Idag började jag med att sy en beställning.
En Batman mössa.

Och när jag endå var i farten så kunde jag ju sy lite till, eller?

Tänkte att jag skulle försöka mig på att sy en till Missy själv.
Gick ju sådär om jag säger så! *hahaha*
Halskanten blev lite kort om man kollar på själva toppens
ringning så det blev lite rynkigt men det duger.
Och vad jag gjorde i ärmen vet jag inte!
Precis där tygerna möts så blev det lite tajt!
Men det funkar! Själva modellen blev lite tajt för
min smak, men ena dottern ville ha den. *hehe*

Och när jag hade ångan uppe så provade jag att sy en 
Missy till! Här blev halsen bättre men gjorde
tydligen samma fel på ärmen här som på den förra.

Ja, ja, det funkar! 
Det blev visst en liten samlingsbild.

Och så fick jag inspiration till att få prova på att göra en mandala.
Himla roligt måste jag säga!

Tog lite bomullsrestgarner som jag hade liggandes och vips,
så blev det denna!

Ha nu en bra dag alla fina!



Inga kommentarer: