13 november 2016

Lördag 12/11 Blandat

I onsdags var det dags för lite mys!

I torsdags var jag ute en liten sväng igen i det
fina vinterlandet.

I fredags hade jag lyckats med att få en tid hos
Clinic i stan. OJ så han höll på! 

Jag var stel i halva ryggen och hela högra skinkan.
Och han sa att jag skulle köpa mig en foam roll så jag
kunde jobba lite själv också.

Fick en tid till nästa fredag igen. 
Längtar redan!

Sen gick jag på vinst och förlust till min friSören och kollade
om han hade tid med mig idag.

Och det hade han!
Världens bästa friSören heter Sören! *hahaha*

Det blev klippta toppar och toning av utväxt.

Stickar på ett par fruntimmersockar igen.
Garn: Schoppel Admiral och Shoppel Adminral R Druck.
Stickor: Nr 3

Idag blev det en liten tur igen.
Solen sken och vädret var jättefint!

Ikväll blev det lite middag till mig då mitt Husband
jobbar i Kina just nu. Tråkigt men så är det!

Det blev min vanliga blandning.

drygt 1 tsk matfett/olja att steka i
om man inte har tefal
2 klyftor vitlök
1 rödlök
1 burk champinjoner
500 g Nötfärs
1 burk gröna ärtor och morötter
1 köttbuljongtärning
salt
cayennepeppar

Jag brukar krydda ganska bra!
Men krydda lite i taget och smaka av.

Och till kan man antingen ha salladsblad (nyttigast)
eller som på bilden minibåtar.

Till detta serverade jag mig själv ett gott
rött vin som innehåller druvan shiraz,

"Fruktig smak med inslag av fat, mörka bär, choklad,
peppar, örter och lakrits. Serveras vid 16-18C till
grillade rätter av fläsk-, lamm- eller nötkött."

Inga kommentarer: