27 november 2016

Lördag 26/11 Blandat

Den 19/11 var jag på Pinchos med Elin,Nettan 
hennes dotter Emelie.

Det var en intressant upplevelse! *hahaha*
En servitris informerade oss om att vi behövde
ladda ner en app som de har för att kunna göra
en beställning. Oki!

Sen när vi skulle betala så fattade jag inget!
Jag höll snällt upp den röda servetten och efter en 
liten stund kom en servitör och frågade om 
vi behövde hjälp!? Öh, DJAAAAA! *hihi*

Förklarade mitt problem och då svarar han att
i appen kan man be om hjälp av servitören/servitrisen!

Mäh! 
Varför kunde han inte hjälpa oss när han stod
bredvid oss? *hahaha* Ja, ja, gör om, gör rätt!

Det var väldigt roligt!
Annorlunda!
Men viktigast av allt!
Det var god mat!

Den 22/11 arbetade jag på ABF i Lidköping.
Och vilken "granne" hade de da?!?

Quiltbutik Textilia!!!
Det blev ett snabbt stopp på lunchen!
(övre bilden)

Och sen gick jag dit efter jobbet! *hahaha*
(den undre bilden)

Den 23/11 levererade jag dessa sockar.

Fruntimmerssockar
Garn: Opal
Stickor: 3

Den 24/11 lade jag ut detta pannband som jag kallar för
Stjärna. Det är reflex i detta garn.

Pannbandet Stjärna här med reflex. 
Finns 2 st. 
Pris 100 kr + porto. 

Mönster: Ulricas Design
Garn: Järbo garn reflex, (Ull, polyamid och reflextråd)
Virknål: 5

Här ett par armreflexer.

Stjärna armreflex. 
Pris 60 kr + porto. 

Mönster: Ulricas Design
Garn: Järbo garn reflex (Ull, polyamid och reflextråd)
Virknål: 5

Pannbandet Stjärna här med reflex. 
Finns 2 st. 
Pris 100 kr + porto. 

Mönster: Ulricas Design
Garn: Järbo garn reflex, (Ull)
Virknål: 5

Pannbandet Stjärna här med reflex. 
Finns 2 st. 
Pris 100 kr + porto. 

Mönster: Ulricas Design
Garn: Järbo garn reflex, (Ull, polyamid och reflextråd)
Virknål: 5

Den 24/11 sydde jag även denna tunika!
Wild Thing! *hahaha*

Mönster: Stoff & stil 23112 med mina modifieringar. 
Tyg: Trikå/jersey
Maskiner: Overlock samt vanlig symaskin

Den 25/11 gjorde jag en massa nåldynor.

Nåldyna 30 kr styck + porto

Nåldyna nr 17-19 30 kr styck + porto
Nåldyna nr 20-22 60 kr styck + porto 

Den 25/11 blev detta Stjärnpannband klart.

Pannbandet Stjärna. 
Finns 2 st. 
Pris 100 kr + porto. 
Ull

Igår var jag även på avtackning av en gammal
kollega. Det var ett himla fint avsked!
Trevligt folk och god mat!

Lycka till Nu Christina på ditt nya äventyr!

Idag, 26/11, har jag varit på scrapbooking date igen
här i lilla Skövde! Alltid så himla roligt!

Linda Sundvall som arrangerar och engagerar sig
så det står härliga till! Bokar lokal, bakar,fixar
goodie bags, ser till att olika företag kommer dit
och säljer så vi ska kunna motionera våra 
kontokort och mobiltelefoner (swish)!

TACK fina Linda för allt du gör!

Kortet ovan är till salu!
Pris 25 kr + porto.
Kort till salu!
Pris 25 kr + porto.

Inga kommentarer: