5 februari 2008

Har jag tur eller!?!

Idag var en sån där rolig dag! Var lite trött imorse bara. Kom till jobbet vid 7, allt som vanligt. Sen tyckte de jag jobbar hos att jag skulle gå med och äta smörgåstårta som blivit kvar sen igår på fikat. Smörgåstårta är ju alltid gått, speciellt dagen efter tycker jag. *ler*

Sagt och gjort, jag följde med ligan över till ett annat hus som de fikar i. En av damerna säger att dörren är lite trög, för hon kunde inte öppna den. Jag försökte men det gick inte så bra. Sen försökte jag ingen och "bröt" mig in med axeln mot dörren och, VIPS så gick dörren upp! Saken är den att handtaget var trasigt och "hängde" nedåt och så var det kod på dörren. Det jag inte tänkte på var att mina knogar och tumme skulle slå i dörrkarmen, vilket det gjorde med buller och bång!

Visste inte om jag skulle skratta, gråta eller bara skrika rakt ut, för så ONT det gjorde! =,o(
Trodde att jag fläkt av nagel på tummen först, men nageln var hel, bara lite öm i tummen. Pekfingret fick ett skrapsår på knogen och svullnade lite. Ringfingret klarade sig också ganska bra, lite skrapsår på knogen och lite svullen. Men långfingret klarade sig inte så bra. Fick även här skrapsår på knogen, märke efter ringen, svullnade upp och blev även blålila. Hade sanset kvar när den värsta smärtan gått över att ta av mig mina ringar i alla fall.

Det har värkt i hela högerhanden och underarmen hela dagen. Tror inte att något är brutet. Har pratat med vårdcentralen och de tyckte att jag skulle vänta några dagar. Hoppas att de hade rätt! *s*

1 kommentar:

Pärlmudden sa...

Du ska vara rädd om dig!!
Det finns bara en som du!
Vi hörs vännen!
Kramelikram