18 januari 2009

Ergonomi

Jag har köpt en Cordless TrackMan Optical.


Den är helt underbar! Hade en sån när jag började min karriär med Mac
men sen har jag inte sett någon sådan.

Eftersom min högra tumme är opererad är jag inte lika rörlig i den som i den andra. Därför var denna musen bättre för mig en den där man kan rulla på kula med just högertummen. =o)


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


Sen fick jag ett Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 av mitt Husband. =oD



Det känns lite annorlunda och konstigt att hålla händerna i ett "normalt" läge,
utan att vrida dem för att kunna skriva. *s*

Både musen och tangentbordet köptes på Media & Markt eller vad de heter.
Dyrt vare men väl värt vart öre!

Ville från början ha en rollermouce på Corima men de kostar från ca 2.000kr. =o(

4 kommentarer:

Sunna sa...

Hej
jag har lämnat en award åt dig på min blogg
ha en bra kväll

Anonym sa...

Va... Har du inte sett någon sån på så länge? Du vet väl vem du ska fråga om såna saker?! :-D Har haft min i några år nu, den allra första var också från Logitech & den fick jag 1994.

Nu har jag hö från en bekant i närheten. 12 balar riktigt billigt! GRATIS!!!

Kram!

Pärlmudden sa...

Har du sett att du har en utmärkelse att hämta på min blogg?
Hoppas allt är bra!
KRAM

Anonym sa...

Va fint du har gjort det på bloggen
m bakgrund o rosetter..

Jag har nått till dej på min blogg.