4 januari 2009

Lite uppdatering

>>>> God Fortsättning till er alla! <<<<
På nyårsafton hade jag svärmor och svärfar på middag. Jag stekte skivad fläskfilé, kokade potatis och gjorde en egen champinjonsås som blev en klar 10a! =o)



Den 30/12 fick jag 7 stycken Red Ruby av mitt Husband! =oD

Vi firade 7 årig förlovningsdag. =o)
Kom på att fota dem först idag, men de ser bra ut fortfarande.



Här är en Halsdukstub som jag fick en beställning på vid Julstämningen i Skövde 13/12.
Modell: min dotter Bea.
Stickat i Järbo Garn Vinga, 85% akryl, 15% ull superwash,
rundstickor i trä nr 10 i 40 cm.


Här är en mobilpåse som jag gjort med en karbinhake i.
Stickat i Drops Alpaca, stickor nr 2,5.


Här är 5-uddiga muddar med två-rader pärlor längst ut per udd.
Stickade i Järbo garn Mini Raggi, ull och nylon, på stickor 2,5.

Idag var jag inne på Emmas och blev med
Knitpicks-rundstickor nr 3,5 100cm! =oD

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till Er på Er dag! Vackra rosor

Anonym sa...

Mobilpåsen är hur fin som helst, muddarna också.

Anonym sa...

Jösses! Har Bea blivit så stor?!
Hjälp vad fort tiden går...

Du gör enormt fina saker! Blir riktigt avundsjuk :-D

Saknar dig! Kram!

Smycka sa...

Pia:
Tack och tack! =o)

Annica:
Jerry är 180 cm och blir 18 i augusti, Bea är 173 cm och fyller 16 i februari, Erica är 163 cm och fyller 15 i juli. (Läser det jag skrivit.) *hm* Jag är ju tant helle guuuuuu!!! *asg*

Krama om alla de dina som jag känner och inte känner!

Kramiz =o)

Anonym sa...

Dessa huvor var populär när jag var runt 15-16 år tror jag, min mamma stickade en naturvit till mig och jag har ett kort där jag sitter med en del av mina syskon och har på den ute i snöyrvädret, blev nostalgisk *Ler*

Smycka sa...

Jo, jag hittade min rosa som jag stickade till mig själv runt 1985 tror jag det var när det var jättekallt i Stockholm. =o)

Kan ju säga att de är poppis idag igen. *s* Har stickat flera på beställning. *ler*