22 juni 2014

Fredag 20/6, Lördag 21/6 samt Söndag 22/6

Fredag
I fredags var det då midsommarafton!
Vad Husbandet och jag gjorde?
Absolut ingenting! Så himla skönt!
Vi var bara vi och mös med varandra och god mat!


Lördag
Idag kom jag på att jag har tre blåa krukor
som jag tog fram. Blommorna var jättetorra
och när jag vattnade dem så åkte ju vattnet
bara rakt igenom. Inget bra liksom!

Nu mycket bättre!

Fick besök av bonusdottern Erica och helt 
plötsligt så fick vi för oss att göra hennes naglar!

Jag har köpt lite grejer till att göra mina egna
naglar och Erica ville att jag gjorde hennes.

Sagt och gjort, det blev ett blått glitter med 
något litet hjärta på två naglar per hand.

Jag är faktiskt nöjd med mina första naglar! =o)

Svärmor med man kom också över en stund.
Och se, jag fick en liten fotvärmare!
Han heter Elvis!

Och på kvällskvisten fick vi ytterligare besök!
Av Mr and Mrs Rabbit! =o)

Gjorde min första rabarberpaj igår också.
*hehe* Glömde bort den i ugnen när jag dukade.
Men, den smakade gott i alla fall.

Söndag
Idag var det min tur att göra naglarna.
Det var väldigt pilligt att göra på höger hand,
men det gick och jag är även nöjd med 
mina egna första naglar! =o)

Håller på med ett litet virk-projekt,
en virkbok! Har tagit bort bladen i boken och
behållit sidorna och ryggen. Har virkat runt
sidorna och nu håller jag på att virka ihop dem.

Inte riktigt klar än och tankarna far omkring fortfarande.
Men jag tror att den blir bra när den är klar!

Virkad i bomullsgarn med nål nr 4,5.
Egen design.

Ha en fortsatt kväll!

Inga kommentarer: