15 juni 2014

Torsdag 12/6, Fredag 13/6 och Lördag 14/6

Torsdag
Idag skulle jag ha gått på spinning men så blev det inte!
Var så himla trött att jag tvärslocknade i sängen.

När jag vaknade så hade Husbandet gjort klart 
det mesta i vår nya klädkammare så vi
flyttade in en massa grejs dit.

Och OJ så stort sovrum vi har! 
hahaha

Fredag
Först skar jag rent min duk för att kunna 
sy fast den sista kanten.

Gillar verkligen min duk!
Men, jag har gjort fel igen, eller en 
kanske mer en variant. ;)

Jag sydde fast mina blomblad lite fel.
På det sett som jag sydde skulle jag ha
kviltat istället. Ja, ja, nu vet jag det.
Gillar det i alla fall! =oD

Mitt test block blev klart också.
Konstaterade rätt snabbt att stormönstrat
tyg inte är det rätta för detta mönster.

Gjorde nog alla fel på denna!
Gjorde de hela rutorna som bas istället
för halvorna. Fick skära ner helorna till rätt
storlek så gick det bättre.

Ska göra en till lite senare men med 
mindre mönster och mer enfärgat.

Är rätt nöjd i alla fall!

Och när klockan slog 23 så fick jag för mig
att jag skulle göra en liten förvaringsgrej.

Men min hjärna ville inte vara med!
Den slutade helt att fungera! *hahaha*
Klandrar den inte!

Ska göra om toppen och 
sy fast en ny dragkedja i en annan färg.

Lördag
Idag har jag varit på sykurs igen.
Den sista för i sommar tyvärr!
Längtar redan till i augusti.

Idag var det mycket information och en
massa bra tips and tricks!
Himla bra och informativt!

Nu ska jag ladda mina batterier för
att våga kvilta min fina duk också. =o)

1 kommentar:

Maja sa...

Tack vännen!
Det är alltid roligt att höra att Ni gillar det vi sysslar med på träffarna!
Gillar verkligen dina saker och ditt sätt att lära!!!
Guldstjärna!!!
Kram//Maja