8 juni 2014

Lördag 7/6

Nya naglar i glittrig lila.
Fick hjälp av min goda vän Elaine.
Tack fina du! =o)

Efter att ha mätt mina halvrutor konstaterade jag
fort att de hela rutorna måste vara ½ inch mindre
när jag skär ut dem. Nu stämmer det mycket bättre!

Tre rader sydda och inte riktigt kant i kant, men i alla fall.

Nu börjar man ana mönstret.
Men jag ser ju tydligt och klart att jag till nästa
gång måste ha mer enfärgat eller mycket
mindre mönster på tyget som jag ska använda.

Alltid lär man sig något nytt! =oD

Kunde inte hejda mig!
Sydde på den näst yttersta kanten!
Nu ska det på en smal kant som den
vit/svarta allra längst ut.

Blev med ny kompis idag!
Låt mig presentera:
Mini Me

Mini Me är ett resestrykjärn och kostar
199 kr på Siba. =o)

2 kommentarer:

Maja sa...

Känns lite förmätet av mig att skriva att jag är stolt över dig, men det är jag!!!
Ska lära dig lite annat tänk på lördag, men detta funkar fint!
Kram från "fröken"

Smycka sa...

Tack snälla fröken! ;)