30 september 2015

Onsdag 30/9 Inte min dag!

Efter att ha vänt på dygnet, vaken på nätterna,
igen, så har jag nu lyckats vända tillbaka!

Igår kom jag i säng i dräglig tid och vaknade
kl 6 i morse. Det kändes bra!

Efter att ha kikat på dumburken lite så tänkte jag att
jag skulle sy lite på min senaste kvilt.

Sagt och gjort, jag sydde ihop en baksida till kvilten
och skulle nu lägga allt på bordet och för att nåla.

Då hör jag hur min 8" fyrkantslinjal rör på sig
från mitt skärbord ner mot golvet.

Jag hann inte flytta på  alla delar på min vänstra fot!
Hörnet på linjalen landade på min "pekfinger"-tå!

Jädrar i gatan vad ont det gjorde! *hahaha*

Inte min dag!

När jag äntligen fått allt på plats så började jag kvilta.
Det gick bra åt ena hållet, men när jag skulle
kvilta åt anda hållet så börjades det igen!

Symaskinens undertrådsspänning, eller övertrådes-
spänningen, krånglade igen! Tre hela sömmar
måste jag sprätta nu och det hade jag lust att
göra just nu! *morrar lite*

Ja, ja, nu ska jag nysta en härva tänkte jag.
Vet vet, kanske jag kikar in igen ikväll!

Ha en bra dag!

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Alltså, vissa dagar är bara helt bedrövlig. Du får se det som att nu är allt som kunde gå snett gjort och att resterande går som en glans. Skickar över en tröstande kram