20 september 2015

Söndag 20/9 Sysöndag

Idag fortsatte jag med Nettans duk

Blocket till vänster mäter 10" och det osydda
blocket till höger mäter 12".

Jag ville kanta med det svartglittriga tyget.
Men det räckte inte runt om så jag skulle få
skarva lite. *hm* Kom på att jag kunde göra såhär:

Bild 1: Lade tygbitarna som ett L och sydde diagonalt
igenom, uppifrån vänster diagonalt ner til höger hörn.

Bild 2: Sömmen syns knappt.

Bild 3: Har pressat isär alla sömmar, även denna.
Lade sedan skarven så den låg mitt för den
ljusa mittremsan.

Bild 4: Alla remsorna blev för långa.
Men det gjorde inget.

Här är framsidan med kantningen.
Det var svårt att få med hela på en bild.
Den mäter 21" x 21".

Den ljusa remsan i mitten är hel fram till
den svartglittriga fyrkanten.

Nu ska jag lista ut hur jag ska göra baksidan
och kantningen. Har ju lite tyg kvar av det 
ljuslila med glitter i och det lila zebrarandiga.
Kanske det går att blanda dem till en liten kant?

Får kolla detta lite senare.

Tygerna är från Hemtex.

Go kväll!

Inga kommentarer: