28 september 2015

Söndag 27/9 Massa handarbete

Torsdag 24/9
Sydde jag två Spring Star block till och sydde
ihop med de andra två.

Blir nog några till.

Har kommit lite längre på min top.

Garn: Kampes Cablé 12/6
Virknål: Boye 3

Fredag 25/9
Idag sydde jag två mössor, nr 22.

Kostar 95 kr styck + porto.

Har kommit längre.

Garn: Kampes Cablé 12/6
Virknål: Boye 3

Lördag 26/9

Nu har jag kantat min Jewel box.

Den får mina två guldklimpar, barnbarn, låna när de 
kommer på besök.

Sydde även två mindre korgar till en vän.

Idag på syträffen sydde jag denna.
Ser ni vad det är? Äpple?
Hepp, det är en pumpa! *hahaha*

Japp, nu har jag kommit närmare slutet. *hehe*

Garn: Kampes Cablé 12/6
Virknål: Boye 3

Söndag 27/9
 
Eh, jaaa, det skulle ju bli en tunika men slutade
som en klänning! Jaaa, vad säger man! *hihi*

Det var så roligt att virka så jag glömde sluta!
Den blev längre och längre och jaaa, syns inte,
men den går nästan ner till knäna. =o)

Bild 1: Visar hur lång den är
Bild 2: Ligger på golvet för att visa lite mönster
Bild 3: Lite mönster på bröstet och "avskuren" under bysten
Bild 4: Nedre delen av klänningen

Och så var det ju ärmarna kvar!
De fick ett liknande avslut som klänningens nederkant
i ett försök att vara enhetlig.

Garn: Kampes Cablé 12/6
Virknål: Boye 3

Finns inget nedskrivet mönster, utan här 
körde vi direktkontakt med hjärnan!
Låt fantasin flöda, prova ofta, repa mycket
och gör om tills man blir nöjd!

Nattinatti alla =o)

Inga kommentarer: