20 november 2015

Fredag 20/11 Arbetsförmedlingen del 2 och ST a-kassa

Nu har jag pratat med af kundtjänst
och nej, kan inte säga att jag blev 
mycket klokare!!!

Men, om jag förstod honom rätt
så har jag chans till aktivitetsstöd när
jag söker till period 2.
Jag har idag inte varit arbetslös
tillräckligt länge!

Frågade om en tant på 47 år kunde komma
med i ett arbetspolitiskt program/praktik eller
om det bara är för ungdomar.
Och han svarade ja att det får jag. 

Och, det jag skrev om i förra inlägget
så var det tydligen barn under 18 år
som bodde mestadels av tiden hemma.
Jag har ju inte det heller dåra. *hm*

Ja, inte är det roligt att vara arbetslös inte!
Sa till personen i luren att det känns inte
som att jag får det stöd eller hjälp som
jag hade hoppats på!

Han i luren var väldigt trevlig och informativ.
Men, han kan ju självklart inte trolla!

Säger som Robert Gustavssons imitation
av Tony Rickarsson;
- Ja é int bitter! =o)

~ ~ ~ ~ ¤ ~ ~ ~ ~ 

Inatt kom första snön här i Skövde!
Solen lyser och det är jättefint!


Önskar er alla en jättefin dag!

Inga kommentarer: