9 november 2015

Måndag 9/11 Ledsen och annat roligare

Blir så ledsen och förbaskad!

Enligt arbetsförmedlingen så är det jättebra att jag har en 
timanställning och jag ska söka överallt!

Och enligt a-kassan får du ett visst antal dagar som kallas 
deltidsdagar. Och när dessa tar slut, jaa, då är de slut!

Det betyder att blir jag inringd till skolan en vecka och 
arbetar hela 3,5 tim så får jag ingen 
a-kassaersättning resten av tiden den veckan!

Hur FN tänker de som bestämmer?! 
Har de någonsin ens varit arbetslösa?! 
Vad ska jag betala räkningar och mat med? Luft?!
Eller ska jag tacka nej till jobb och få arbetsförmedlingen 
på mig och att eventuellt bli utförsäkrad?!

Jag blir så ledsen för oavsett hur jag gör så blir det fel!!!

Lördag 7/11
I lördags for jag på syträff med den andra gruppen.
Fick hjälp med mönstret och att klippa ut delarna.
Nu ska jag bara lista ut hur jag ska sätta ihop dem!

Är inte riktigt bekant med min fina overlock än.
Men det kommer! =o)

Söndag 8/11
I söndags hade jag turen att få passa lille Leo!
Vi hade jätteroligt hela dagen!

Leo lekte lite sen somnade han jättegott
morfars famn.

Senare på eftermiddagen kom även
morbror på besök. Vi kollade lite på TV.

Idag var det även fars dag!
Grattis i efterskott alla pappor!

God eftermiddag!

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Alltså, jag fattar inte hur de tänker angående a-kassa. Är det bättre man inte jobbar då enligt dem? Jag tycker ju tvärtom, det är ju bättre för dem att man hoppar in och ta de jobb man kan få, snacka om moment 22.
Tur du har nått att glädjas över, som att låna liten och få gosa.