19 juli 2016

Måndag 18/7

Söndag 17/7
Idag gick Husbandet och jag till Coop Xtra och handlade lite.
Det var en skön prommis!

Vi stannade hos svärfar för Husbandet skulle 
hämta hans bil och laga den. =o)

Detta shoppade jag igår!

Bild 1 och 2: Två böcker 10 kr styck
Bild 3: Skor på rean.
Bild 4: Ett fint hjärta.

Jag blev även klar med min gardin!
Fyra våder räckte över dörren! 
Gillar den! =o)

Länk till mönstret: https://se.pinterest.com/pin/451556300118792895/

Måndag 18/7
Husbandet och jag började dagen med en liten prommis.
Vi mellanlandadet lite hos svärmor och bjöd in 
henne och hennes man till ficka eftersom
Erica med familj skulle komma.

Efter det gick vi till ICA och shoppade.

När alla gått hem så ville jag sy lite!
Mene, hjärnan var visst borta!!!

Bild 1: Skulle förlänga ett kantband och sydde ihop dem.
Började att stryka när jag tyckte att OJ vad blek
färgen är på det ena stycket!!!

Jag hade ju sytt ihop dem med en räta och en aviga!!!

Bild 2: Gör om gör rätt!
Eller?!?!?!

Bild 3: NU är det rätt i alla fall! *hahaha*

Kviltade färdigt och sydde på kantbandet och nålade.
Nu ska jag bara sy förhand på baksidan.

Kom in i något systim!

Först sydde jag fickor som man har under
symaskinen så jag lätt kommer åt typ sax,
skruvmejsel och kviltfot/stoppfot.

Sen sydde jag ett överdrag till min overlock maskin.
Och bara i farten så sydde jag ett överdrag 
till min symaskin också!

Bild 1: Färgglad sammanställning av kvällen!
Bild 2: Överdrag till min overlock.
Bild 3: Ovansidan av överdraget till symaskinen.
Bild 4: Baksidan av symaskinens överdgar. 
Overlock maskinen har samma bakgrund.


Inga kommentarer: