26 juli 2016

Måndag 25/7 Fruntimmerssocka och barnbarn

Lördag 23/7
Frihandsvirkade en skål i Hooked zpagetti 
med virknål nr 10.

Här med ljus i.

Söndag 24/7 
I lördags var vi barnvakt åt denne lille godingen!
LEO

Och när lilleman for hem åkte stickorna fam. *hehe*
Här är frundimmerssockan del 4 Magdalena.

Sen blev det dags för dagens första kaffe kl 21.
Behövde den för att kunna tänka! *hihi*

Och det gick ju bra!
Här är del 5 Emma klar!

Sen blev det lite krångligt tycke jag!
Så då tog jag ett glas vin istället! *hehe*

Måndag 25/7
Idag var Husbandet och jag ute och gick igen.
Det var jätteskönt!

Idag kom Bea med sin lille Loke ner.
De ska vara här en vecka.

Idag har jag även köpt en pool till mina barnbarn
LEO och LOKE! Loke invigde den idag. =o)

Fruntimmerssockan från Järbogarn
Jag kapitulerade till strumpstickor nr 3!
Den sista delen var lite knepig så det fick bli
att sticka på strumpstickorna!

Och här är den sista delen, 6 - Kristina.

Garn: 
Naturfärgat - 
Järbogarn mellanraggi, 75% ull och 25% polyamid

Melerat garn - 
Alize superwash, 75% Superwash wool och 25% polyamid.

Rundsticka 120 cm nr 3
Strumpstickor nr 3

KAL - Knit A Long
http://www.jarbo.se/



Inga kommentarer: