21 juli 2016

Onsdag 20/7 Träning, mys och garn

Husbandet och jag tog en promenad även idag.
Vi gick en tur bland åkrar och ängar så att eh, jaaa,
jag fightades en hel del med dessa jäla flurgor!
Livrädd att de ska vara bromsar eller getingar! *hahaha*

Efter det klippte jag Husbandet med trimmern. 
Sen blev det en tur för mig i trädgården med gräsklipparen.

Så nu på sen eftermiddag for vi till Mariestad för att 
ta en glass i hamnen. Strålande väder! Inte ett moln!

Och i Folketspark på Karlsholme i Mariestad så var det
lite bilar! De brukar ha lite "dater" där ibland.

Efter Mariestad for vi till Lillsvågern och fick lite kaffe.
Och på vägen hem var det en så himla fin solnedgång!

Och när jag kom hem kände jag för att dricka lite vin, igen! =o)

Jag har ju som skrivits tidigare gått med i en KAL,
KnitALong hos Järbogarn. Det är en socka som 
de kallar för fruntimmerssockan.

Jag har som vissa känner till lite svårt att följa mönster.
Denna gång är ingen skillnad!!!

TVÅ gånger har jag börjat på denna socka och
TVÅ gånger har jag repat! *hahaha*

Det stod att det skulle vara ett visst antal maskor
och då tolkade jag det som att dessa skulle finnas
på EN sticka. MEN, det var ju TOTALEN som 
skulle vara detta antal!!! *hahaha*

Ja, ja, repa, gör om och gör rätt! =oD

NU är jag på rätt spår i alla fall!
Nu ligger jag "bara" en del efter!

Garn: 
Naturfärgat
Järbogarn mellanraggi, 75% ull och 25% polyamid

Melerat garn
Alize superwash, 75% Superwash wool och 25% polyamid.

Fortsättning följer....





Inga kommentarer: