14 juli 2016

Torsdag 14/7 Playground 3

Natten till idag kunde jag inte sova. *skräll*
Så jag började sy på en "Playground 3". =o)

Denna är till mina rundstickor.

Men det är ju som sagt inte så bra att börja skapa
på nätterna alla gånger! Så idag när jag mätte det
jag hade sytt ihop så jaaaaa, eh, det var för kort
på alla håll och kanter! *hahaha*

Vad göra?!
Improvisera!!!
Jag hade flera scraps så jag sydde på fem smala
rader upptill. Och så hade jag kviltade spillbitar
som jag sydde ihop till en radda och sydde fast
på bredden! *hihi* Nöden har ingen lag!!!

Japp detta betydde att jag fick förlänga även tyget 
på insidan. Tänkte att jag syr en fin dekorsöm.
Men, symaskinen ville inte riktigt sy den söm jag ville.
Så japp, jag improviserade även här!

Jag skar av det jag hade sytt och sydde ihop den igen!
*hehehe* Världens mest improviserade fodral!

Och sen så var det ju snöret ja!
Satte även detta på fel sida = sprätta!
Tyckte att det inte var helt oki med snöret ihop så
jag delade dem och sydde fast dem. Men om det blev
bättre så eller inte vet jag inte! Men nu sitter de fast!

Lade med även denna sammanställning från Instagram.



1 kommentar:

Tumlaren sa...

Jag vet hur det är att inte alltid kunna sova när man vill. Men jag kan inte skära och sy för då väcker jag de som kan sova här i huset. Suck!