24 oktober 2016

Måndag 24/10 Handarbete

I lördags var det dags att sy lite med ena gänget
inne hos Skövde Symaskiner här i Skövde.

Och jag fick ihop en duk som jag nu måste
kvilta och kanta så jag kan ha den på vardagsrumsbordet.

Jag gillar den redan som den ser ut! =oD

Sen har jag påbörjat ett projekt som jag tänkte hålla hemligt!
MEN, jag ä inte så bra på det så det gick inte så bra! *hahaha*

Jag har börjat virka på en mandala som heter Sophies Universe.
Det var en CAL (Crochet A Long) (Virka TillSammans) 2015.

Ovan har jag gjort klart till och med omgång 4.
Bilden ovan har även små gröna blad på halvcirklarna i hörnerna.
Bilden nedan har jag bytt ut det gröna till rött. =o)

Idag har jag kommit (än så länge) till och med omgång 5.

Garn: SandnesGarn babyull lanett superwash 
100% merino ull. 
Det ljusa garnet är Opal 75%  virgin wool och 25% polyamide.
Virknål: 3
Mönster: Sophies Universe - länken går till Ravelry

Garnet har jag köpt hos Massor av Garn
Länken går till hennes hemsida.

Inga kommentarer: