20 oktober 2016

Onsdag 19/10 Träning, handarbete och gnöl

Tisdag 18/10
Idag var jag hos Ann-Louise och hälsade på.
Fick med mig två påsar med sponsor garn från 
Hjälpstickan, årets och förra årets.

Vi hade det jättemysigt!
Tack för en trevlig dag!

I dag var det så äntligen dags!
Första träningen efter strålningen och
strålningsskadorna! =oD

Det var jätteroligt och jag kommer att få sån
träningsvärk efter! *hahaha*
Men det är bara gött!

Onsdag 19/10
Idag var det dags för Hjälpstickans café i
ABFs lokaler här i Skövde.

Jag levererade tre tubhalsdukar som jag virkat
av sponsor garnet jag fick dagen innan. =oD

GNÖL
I tisdags när jag skulle fara till Ann-Louise så 
kom jag knappt ut från mitt kvarter!

Först så hade jag någon milimeter till godo när
jag backade ut bilen från garageuppfarten!

Åt det ena hållet gick inte att åka för där
har de grävt upp gatan, igen! Så jag for åt
andra hållet och svängde av i mitten så att säga.

Och när jag kom ner parallellgatan så hade
idioterna ställt en massa maskiner ivägen så jag fick
vända och köra hela vägen upp och ut åt andra 
infarten längre bort!

När jag kom hem så såg jag att maskinerna inte stod
ivägen så jag körde in den vägen och tänkte att 
jag svänger in halva vägen, men se DET gick INTE!

För då har ju en granne där fått för sig att det ska
jobbas i dennes trädgård samtidigt som de gräver
upp hela jäla gatan igen! Mitt i gatan stod en 
grävmaskin!!!

Jag fick jaga en stackars cyklist upp för hela backen 
för att sedan köra ner till mitt hus igen!

Och när jag kommer till mitt hus står två av
mina grannar där och diskuterar. Då får jag reda
på att IP ONLY har grävt av huvudkabeln
till nätverket och fasttelefoni!!!!

What the F***!!!

Och idag!
Idag kom jag förvisso ut rätt väg, men när jag
kom hem!!! JÖSSES!!!

Ja, då har de grävt upp vägen på ett annat ställe, 
men det stod inget ivägen för parallellgatan så
jag tänkte att jag svänger in den igen och kör hem.
MEN, mitt i gatan där stod en GRÄVMASKIN!!!

OCH INGA SKYLTAR OM ATT DU INTE
KAN KÖRA IGENOM HÄR!!! IGEN!!!

Så jag ner med rutan och var dödligt irriterad och
sa till en av killarna att ni kan väll för bövelen
sätta en skylt som talar om att man inte kan köra
denna vägen! Och då öppnar den andra killen munnen
och pratar ENGELSKA!!!  Vad är detta!!!!

Jag förklarade för honom vad jag ville och han
sa att han kunde gå och kolla om grävmaskinen kunde
flytta på sig. Men jag talade om att jag har ratt
på bilen och det går fortare!!!

Undertiden är en annan bil på väg ner för vägen
jag ville upp, men han fick vända. Och han körde
halva vägen och in på min gata men se
där fick han vända också för där var ju gatan
uppgrävd!!!! *GAAAA*

Jag vände min bil på en 5-öring och ut från första
infarten och upp till den andra. Och vad ser jag där da!!!!
Jo, DE HÅLLER PÅ OCH GRÄVER DÄR OCKSÅ!!!!

Hur i hela fridens namn ska jag komma hem!!!!
Som tur var hade de lämnat en pytteliten öppning på
bortre sidan som var typ lika bred som bilen så jag
slank igenom! *JÄLA IDIOTER*

Jag blir så jäla trött på dem!
Gatan, eller ja kvarteret har varit uppgrävd
i ett år nu! Förra hösten bytte de vattenrör och
nu lägger de fiber! När bredbadsbolaget var
här märktes inget! Och nu gräver IP ONLY och
de har grävt av kabeln till nät och fast telefono!
BRA JOBBAT!!!!

Husbandet anmälde felet och fick ett meddelande
igår om att felet kommer vara åtgärdat senast 28/10!!!!

SOM TUR ÄR HAR VI BREDBANDSBOLAGET
och vi fick våra grejs igår så nu kan jag surfa igen!!!

Inga kommentarer: