15 juni 2014

Söndag 15/6

Idag klippte jag gräsmattan igen.
Sågade ner ett litet träd som helt plötsligt 
börjat växa i vår trädgård! hehe 
And now it´s gone!

Efter detta hårda arbete var det då dags
för lite gott te. Japp, det var varmt,
men i alla fall! ;)

Efter denna paus gick jag lös i huset!
Det blev lite mer fix i sovrummet,
dammat i huset och dammsugit så
nu är det fint igen!

Laddade diskmaskinen och tryckte på on.
Gjorde samma sak med tvättmaskinen.

Sen tyckte jag att jag var värd lite finkaffe!
Tog med lite sprättningsarbete.

Detta ska bli en förvaring men jag gjorde lite
fel, eller ja, jag blev inte nöjd helt enkelt. =o)

Sonen har varit här idag också för att fixa sin bil.
Fortsatte sedan inne med att laga en mycket
delikat middag till Husbandet och mig.
Vad det blev? hehe
Det blev köttbullar och makaroner!

Efter middagen kom svärmor med sin man
på en liten fika. Passade på att fästa lite 
trådar på min mormorsruteväst.

Så nu är den klar!

Effektgarnet är M&K Wedding, 40% polyester,
40% polyamid, 10% akryl och 10% bomull.
Framstyckena virkas i Svarta Fåret Cecilia,
53% bomull, 33% viskos och 14% lin.
Virknål nr 7.

Mönster: Egen design

Så, nu ska jag ner och hänga tvätt, igen!
Ha en fortsatt skön söndag! =oD

Inga kommentarer: