8 juni 2014

Söndag 8/6

Idag var det soligt och gräset var torrt!
Så då åkte gräsklipparen fram och jösses sicket
virr varv det blir när man har på RunKeeper!
*hihi* Det roligaste med detta är att jag startade
och slutade på samma ställe! *ler*

Efter detta åkte trimmern fram och sen blev det
även rensning i min rabatt med alla mina 
klematiser. Har missunnat dem i några år tyvärr.
Men, de har faktiskt överlevt!

 Och nu har ju även liljekonvaljerna blommat färdigt.
Plockade bladen i min egen trädgård och kokade dem i
en hel timme. Sen kom jag på att jag även skulle
laga mat till oss. Japp, det blev lite multitasking! =o)

Sen skulle ju blomvattnet silas och det var ju inte 
det lättaste! Stod med en såsslev och hällde över i 
denna stora sil med melittafilter i! Nöden har ingen lag!
Tog lite tid men det funkade! =oD

Sen i med garnet och låta det ligga i en timme.

Såg inte så grönt ut som de sa att det skulle vara.
Men när jag hängde dem under taket så var det
nog en väldigt blek grön färg på.

Ja, ja, man skulle ha en massa annat konstigt
salt och så som jag inte hade och jag hade säkert
alldeles för lite blad också. Men, nu har jag provat!

 Fortsatte att sy på min duk.
Den kommer troligtvis att få ligga här!
Gillar den jättemycket redan!

Lite närstudie på bladen.
det är nu bara fem blad kvar att sy förhand.

Nattinatti

Inga kommentarer: