23 april 2009

Fortsättning på värk

Hej igen,
har läst lite på nätet om gikt, artros och ska läsa om carpal tunnel.

Tror inte på att det är gikt för då ska lederna vara ömma, svullna och röda på sennatten och morgonen och göra ont när lakanet kommer på. Inget av det stämmer på mig!

Artros kan det vara, frågan är vilken!

Ska läsa om carpal tunnel och kolla om jag kanske kan ha det i min högra hand. Min högerhand känns som om den precis har/vaknar upp ur "sömn", domnad. Den känns jättekonstig! Denna molande värk och domnande kännslan känns hela vägen upp till armbågen och ibland upp till axeln. Jättekonstigt! =o/

Idag när jag kom hem så visade jag mitt Husband hur mina vrister och fötter såg ut! Jättesvullna! Jag har inget jobb som jag går mycket på, utan jag är snarare för stilla sittande på mitt kontor. *s* Känner hur vristerna svullnar upp på jobbet och det är jättekonstigt! Vet att mor min har samma sak och ringde till henne idag. Hon sa att när hon utreddes för det så var det inget fel! *daaa*

Var inne på Life i dag och hon var den femte personen som tycker att mina händer är svullna inom kort tid. Hon tyckte att jag skulle vänta på proverna och sen göra någon sköljning. Glömde ju bort var det var nu när jag skriver. Ja, ja!

Vet att jag skrev flaskor i förra inlägget, men menar självklart provrör och inget annat. *s*

Tack alla snälla själar här i cybervärlden och irl!
Många kramar till er alla
Ulrica =o)

3 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Tycker om dej, ju!!!!
Jag blir bara mer o mer övertygad om att du har sällat dig till "OTR"(Oss Trevliga Reumatiker) ;) Dåligt skäämt, jag vet, hittade på förkortningen nu... Har dålig humor, men det har du väl lärt dig vid det här laget....
Ska ge dig en riktigt stärkande BAMSEKRAM på tisdag när vi ses!!
Förresten, Gunvor sa idag att Emmas tar gärna emot ifall nån vill lämna in till hjälpstickan där. De ska lägga det i en kartong till jag hämtar. Bra va?!?!
KRAMIZZZZZZZ

Marianne sa...

Hmm tror inte carpaltunnel ger svullna händer däremot domningar, ont och man har svårt att hålla i saker, dom glider ur händerna på en.
Hoppas att du snart får veta vad som är felet.

Smycka sa...

Muddis: Vill nog vänta på resultatet innan jag ber om remiss till KSS. OTR låter väldigt trevlig tycker jag! Ska bli skönt att kanske få veta vad det är som felas i lederna. Börjar bli ganska trött på det hela just nu. *ler*

Himlans bra att Emmas tar emot! Kanske det blir mer till Hjälpstickan på det sättet! Syns i morrn! kramkram =o)

Marianne: Carpaltunnel tror jag inte att det är, men ville läsa lite om det. Ska vänta på resultaten på de prov de tog i måndags så få jag se vad de säger. Har för övrigt fortfarande ett megablåmärke på vänster underarm där de tog provet. *s*