25 april 2009

Tony Irving Shawl

Äntligen är min Tony Irving shawl klar! =o)
Mönstret finns hos Opalgarn.se under Aktuellt.
Klicka på "här" där det står att du kan läsa en artikel.
Tog lite tid, men det var den värd.
Den mäter från sida till sida c 160 cm
och ca 127 cm "hög".
Min sjal är virkad i Big Verona, Järbo garn 100% akryl
med virknål nr 3.
Tyckte den var rolig att virka. Fick en idé om att man kan ju faktiskt virka en filt av alla sina virkrestgarner (nytt ord *hihi*). Det borde bli himla färgsprakande! Såg idag på Opalgarn.se att någon annan tänkte samma tanke. *s* Under länken Inspiration finns en bild och den såg himlans färgglad ut!

3 kommentarer:

Marianne sa...

Vad härligt med en så stor sjal.

Susilull sa...

Nu blir jag också virksugen!
Har några minst sagt mångfärgade sockgarner som skulle kunna passa i en virkad sjal.
I detta "virkmönster" virkade jag just en massa kuddar i olika pastellfärger till dotterns flickrum - på 90-talet!

Smycka sa...

Marianne: Den är jättestor och skön! =o)

Susilull: Jag blev jättevirksugen när jag såg en annan virka på den på ett stickcafé. Den var lätt att göra, behövde inte tänka eller följa något diagram eller så. *s*

Låter himla mysigt med pastellfärgerna! Själv har jag aldrig virkat så här förut! *asg* =o)