28 april 2009

Stickcafé no 4

Så, då var jag hemkommen från stickcafé no 4! =o) Det var lika trevligt som alltid! Jag fäste lite trådar på min Tony Irving shawl, min röda med hålmönster mitt bak träddes med ett jättefint organzaband. Ska ta foton efter helgen för jag kommer inte åt min dator just nu. *suck* Fick även stickat två hela varv på min nuvarande sjal med hålmönster i kanten. =o)

Sen så har jag virkat ett jättefint kuvert med ett hålmönster, halvstopar och luftmaskor, som jag tänkte att man kan ha kontokort i. Knäpps med en metall-knapp. Virkade även ett mobilfodral i samma mönster och slutade med picotter. =o)

Tar foton efter helgen som sagt. Tack alla trevliga på cafét! =o)

På fredag bär det av till TALLIN!!!! Längtar som bara den! Husbandet och jag ska bara mysa hela helgen! *hihi*

7 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Kul att du kikade in hos mej! Fodralet till kontokort verkar intressant -de där clubkorten vet man aldrig var man har..Fortsatt fin vecka//Kram Eva

Inge sa...

Åh, Tallinn, då hittar du säkert en massa fina garner...
Ha det riktigt skönt på er tripp!

Sunna sa...

Jag önskar så det fanns ett stickcafe i närheten av mig, närmaste jag hittat är 10 mil, verkar så himla mysigt

Smycka sa...

Angel.Pearls: Det är alltid kul att kika in hos dig! Du gör så fina smycken så jag börjar få lite inspiration tillbaka. Köpte en kedja, en ring och ett hjärta som jag tänkte sätta ihop. =o)

Inge: Tack! Jag vill fullständigt frossa i garner! *hihi* Får se vad jag hittar. Lite garn ska jag allt shopp och lite annat om jag hittar det. *s*

Sunna:Det är jättetrevligt på våra stickcaféer. Ibland är vi så många att vi knappt får plats. *s* 10 mil är liiiite långt att åka kanske. Vi var fyra personer som for ca 4 mil till ett annat, men tyckte att resan tog tid. Sen var det inte lika roligt där som här i Skövde. =o)

Musseblomman sa...

Ska bli spännande att få se din Tony-sjal. Hoppas ni får det jättemysigt på eran resa. skönt att komma iväg på en liten tripp.. :)
Ha de så bra!

Anna sa...

Hej!
Johan kom ihåg dig och hälsar glatt tillbaka:)

kram

Smycka sa...

Musselblomman: Ska fota sjalen senare när jag kommer åt min egen dator. *s* Vi ska bara njuta och ha det bra. *ler*

Anna: Himla bla! ;)