11 april 2009

Pågående arbeten

Äntligen har jag fått dem färdigstickade!
Nu ska de bara sys ihop! =o)
Pärlmuddar i Fabel, 75% Ull Superwash 25% Polyamid
på stickor nr 2.
Här är den andra yllesjalen av Tallin-garnet
jag fick köpa av Pärlmudden.
Det är ett hålmönster mitt bak.
Tanken är att trä i ett rött och ett
svart eller mörkbrunt band,
har inte bestämt mig riktigt än. =o)
Stickad på nr 5.

Här är den tredje yllesjalen från samma nystan.
Denna får hålvarv i ytterkanterna istället. *s*
Stickad på nr 5.


Och här håller jag helt plötsligt på att försöka virka igen då. *s*

Här är det Tony Irvings sjal som finns på Opalgarn.
Virkar i Big Verona, Järbo garn 100% akryl.

Virknål nr 3.

4 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Här pågår massor av projekt -härligt! Muddarna ser fina ut!Glad Påsk//Eva

Sunna sa...

Vilka underbra sjalar,trevlig fortsättning på påskhelgen

Anna sa...

va fint!
Jag röstar på ett mörkbrunt band till sjalen!

Smycka sa...

Tack för allt beröm!

Kram till er alla =o)