21 april 2009

Inget roligt =,o(

Igår fick jag nog av mina värkande leder och ringde till vårdcentralen. Och hör och häpna, jag fick en tid samma dag, kl 15.20!!! Det var ju positivt!

Har haft konstant värk i händer, finger, axlar, knä och tår nu en längre tid och det är inte vidare! Läkaren sa, efter att ha klämt på några leder, att jag har nog GIKT!!!! HERRE GUD, det har ju äldre människor, eller?! Hur som haver så fick jag lämna 4-5 flaskor med blod för att kunna ta 10-11 olika tester för olika verk/artros eller vad det heter och 1 prov för ämnesomsättningen. Som tack fick jag ett lilablågörngult märke på min lilla armsing. =,o(

Svar får jag om ca 3 veckor! Tills dess ska jag äta 1-2 tabletter 2 ggr/dag Naproxen 250 g. Ja, ja, förhoppningsvis kanske jag kan få svar på vad jag har. Den närmaste framtiden blir det nog stickning med stora stickor då de är lättare att hålla i, om det nu blir något alls. *megasuck*

15 kommentarer:

Cicki sa...

Det låter ju inget vidare. Du som dessutom tycker om att hålla på med småpillriga grejer. Mamma fick gikt och jag tror det har något att göra med urinsyra eller nåt liknade- Du får väl googla på det. Vad jag vet så är det i alla fall behandlingsbart.

Smycka sa...

Jag har printat ut några papper som jag ska läsa igenom. Men det är bara vad läkaren trodde. Finns inget test som visar på det, än. *håller tummarna*

Anna sa...

usch vad jobbigt att vänta på svar.
jag håller tummarna för dig! kram på dig

Smycka sa...

Tack kära du! =o)

Susilull sa...

Usch, det var inget vidare. Hoppas du mår bättre av medicinen så du kan fortsätta handarbeta, så mycket roligt som du verkar ha på gång!
Ha det bra!!

Smycka sa...

Har printat ut lite saker som jag läst och själv kan jag inte säga att det är gikt, men värk är det i alla fall. Får vänta och se vad provsvaren säger. *håller tummarna*

Jag försöker handarbeta lite i taget och vila en dag här och där. *ler* Får se hur det känns.

Tack för din omtanke och ha de bra du åxå! =o)

Marianne sa...

Det lät inget vidare det där, inte kul att ha ont i lederna när man vill pyssla.
Hoppas att det är något tillfälligt som lätt går över.

Pärlmudden sa...

Hej vännen!!
Be om en remiss till reumtologen genast!! Oavsett vad proverna visar. Jag mailar dig privat en förklaring...
Håller tummarna
KRAMIZZZ

Angel.Pearls sa...

Äh, vad jobbigt! Får du besked om orsaken till värken, kan du få medicin o lindring i alla fall. Fortsätt att sticka lite då och då om det går, och du tycker det är kul..Lycka til//Eva

Sunna sa...

Usch, låter inget kul, men vad tror du om nya garner, vänliga vackra nålar och whisky

LenaL sa...

Fy sjutton så kämpigt! Hoppas du får effektiv hjälp när väl provsvaren kommer.

Ha det så gott du kan så länge!

Inge sa...

Hoppas innerligt att det inte är något farligt, att du slipper värken och kan börja handarbeta igen. Kämpa på! Styrkekramar

Smycka sa...

Marianne: Hoppas också att det går över eller att det åtminstånde går att behandla. *ler*

Pärlmudden: Tack för mailet! =o)

Angel.Pearls: Ja, det är jättejobbigt! Det kan vara skönt att få veta vad det är. Och förhoppningsvis få medicin som kan lindra. =o)

Sunna: Whiskeyn låter jag bli! *fuj* Tar mig hellre en Captain Morgan! *hihi*

LenaL: Hoppas också att jag får effektiv hjälp om de hittar något. Tack! =o)

Inge: Farligt är det nog inte, men värken är outhärdlig många gånger. Känns inte som om medicinen jag har hjälper. Men, men, när jag får svar kanske de kan ge mig en annan tablett. Tack för dina styrkekramar! Kramar tebax! =o)

ghost sa...

vad tråkigt :(

tack för paketet förresten. det kom fram idag. det var jättefint :D tack igen. det har varit jätteroligt att få paket av dig :)

Smycka sa...

ghost: Det har varit roligt att skicka paket till dig!

Kram
Ulrica =o)